Dupa o „vacanta” plina de teste, restructurari tehnice si multa munca din partea echipelor si a pilotilor, s-a dat startul noului sezon de Formula 1, care aduce cu el o serie de schimbari in regulament. Noile reglementari sunt contestate de foarte multe echipe. Majoritatea pilotilor sunt de parere ca noua infatisare a caroseriei masinilor nu va aduce mai mult spectacol in depasiri, iar utilizarea pneurilor de tip „slick” mareste prea mult viteza si creste pericolul de accidente. Cu toate acestea, cursa de duminica, 29 martie a.c., de la Melbourne (Australia) a fost o adevarata reusita. Mii de australieni dornici de spectacol au umplut tribunele pentru a auzi din nou sunetul motoarelor celor mai puternici bolizi. Au luat startul 20 de piloti, insa doar 13 dintre ei au reusit sa termine cursa. Marele Premiu al Australiei a debutat cu o serie de depasiri inca din prima parte, ducand la o surprinzatoare rasturnare de situatii in ultima parte a plutonului. Dupa ce a dominat calificarile si intr-un mod impecabil cursa, britanicul Jenson Button, de la noua echipa Brawn GP, a urcat pe prima pozitie a podiumului, urmat de coechipierul sau, brazilianul Rubens Barichello. Desi s-a clasat al treilea, Jarno Trulli (Toyota) a fost penalizat dupa cursa, cu 9 locuri, pentru depasirea lui Lewis Hamilton, efectuata in spatele Safety-car-ului. Astfel, campionul mondial en-titre, Lewis Hamilton (McLaren Mercedes) si-a adjudecat locul al treilea, urmat in ordine de Timo Glock (Toyota), Fernando Alonso (Renault), Nico Roseberg (Williams), Sebastien Buemi si Sebastien Bourdais, ambii de la STR-Ferrari. Incidentul dintre Robert Kubica si Sebastian Vettel, finalizat cu iesirea celor doi din cursa, a fost analizat ieri de comisarii F1 si s-a hotarat retrogradarea pilotului Sebastian Vettel cu 10 pozitii in urmatoarea cursa.
De asemenea, pe data de 5 aprilie va fi stabilita ordinea definitiva a pilotilor, in eventuala reclasare survenita dupa depunerea contestatiilor sau a descoperirii unor nereguli tehnice. Desi weekendul a fost unul deosebit pentru unii piloti, pentru altii lucrurile s-au desfasurat intr-un mod mai putin placut. Este si cazul celor doi piloti de la Ferrari, Kimi Raikkonen si Felipe Massa, care nu au reusit sa termine cursa, in ciuda eforturilor lor si ale echipei de a obtine un rezultat bun. Pentru cativa, cursa de la Melbourne s-a terminat cu o ploaie de sampanie, podium, imn si multumiri, in timp ce pentru ceilalti a insemnat emotii, vise spulberate, zambet trist, dar totusi optimist la gandul ca au mai ramas inca 16 curse. Un sezon destul de lung, in care multe se pot schimba, chiar si intr-o secunda de neatentie. Pentru noi, sezonul a inceput devreme. La propriu, si noi avem emotii pentru favoriti, facem pariuri etc. Si noi avem asteptari, vrem spactacol, cat mai putine accidente sau decizii luate la ^masa verde^. Si noi, asemeni celor implicati direct in acest sport, dorim ca la sfarsit de sezon sa putem spune ca 2009 a fost un an bun in F1.