Consiliul Concurenţei investighează piaţa tichetelor de masă, suspectand o inţelegere intre primii 3 jucători.
Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii la primele trei companii emitente de tichete de masă de pe piaţă, Edenred, Sodexo Pass şi Cheque Dejeuner, in cadrul unei investigaţii privind o posibilă inţelegere intre acestea pentru eliminarea de pe piaţă a doi concurenţi mai mici, Romticket şi Ascendi. Investigaţia pe piaţa emiterii, gestionării şi comercializării tichetelor de masă a fost declanşată ca urmare a unei plangeri primite de autoritatea de concurenţă, iar inspecţiile inopinate au vizat sediile şi sucursalele Edenred, Sodexo Pass şi Cheque Dejeuner, se arată intr-un comunicat al Consiliului.
Valoarea nominală a unui tichet de masă este aceeaşi pentru toţi beneficiarii, nouă lei, fiind stabilită şi actualizată periodic, in baza legii, prin ordin, de către ministrul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. In situaţia in care Consiliul Concurenţei va constata incălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de pană la 10% din cifra de afaceri. Companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, in cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor.
Legea concurenţei interzice orice inţelegeri exprese sau tacite intre agenţii economici ori asociaţiile de agenţi economici, care au ca obiect sau au ca efect denaturarea concurenţei.