Vineri, 13 noiembrie, este ziua marilor reduceri de prețuri, o zi așteptată atât de comercianți, cât și de cumpărători. Devenită deja tradiție și în România, Black Friday (Vinerea Neagră) este denumirea zilei care urmează după Ziua Recunoștinței în Statele Unite, și care deschide sezonul de cumpărături de Crăciun.

Mulți comercianți au furat deja startul și aplică reducerile de câteva zile, apogeul urmând a fi atins însă, potrivit experienței din anii trecuți, vineri, 13 noiembrie. Anul acesta avem primul Black Friday în pandemie, ceea ce înseamnă, în primul rând, un număr semnificativ mai mare de cumpărători online, pe fondul scăderii vizitelor propriu zise în magazine. După câteva luni în care comerțul online a cunoscut o evoluție accelerată, interesul pentru Black Friday este foarte mare, spun cei mai importanți retaileri.

Anul acesta se anunță reduceri spectaculoase la zeci de mii de produse, de la teste PCR pentru depistarea infecției cu covid-19 până la apartamente sau mașini.

Potrivit unui studiu realizat de cea mai mare platformă de vânzări online din România, mai mult de jumătate dintre românii cu vârsta între 18-65 de ani intenționează să facă diferite cumpărături de Black Friday.

Conform prevederilor legale, indiferent dacă este vorba despre un magazin online sau despre unul clasic, prețul trebuie să fie afișat clar, lizibil, în lei și cu toate taxele incluse. De asemenea, acesta trebuie să fie inferior prețului de referință. Vânzătorii au obligația de a informa corect și complet consumatorii cu privire la produsele comercializate, caracteristicile acestora, politica de retur, precum și cu privire la datele de contact și identificare ale comerciantului.

Vă sfătuim să cheltuiți cu chibzuință și vă urăm spor la cumpărături!