În premieră, Sălajul a devenit ”săracul” județ bogat, pentru că sălăjenii au stat cu ochii pe oferte și au adăugat în coșul de cumpărături o medie de 6 produse/client, județul clasându-se pe locul II pe țară la cele mai mari comenzi per client lansate pe eMAG.
Un clasament publicat de Economica.net, transmis de eMAG, arată că, la cea de-a 13-a ediție a Black Friday, peste 600 de mii de clienți au comandat 2,8 milioane de produse numai la eMAG, cu 26 la sută mai mult decât anul trecut (50.000).
O altă premieră este aceea că Bucureștiul a ieșit din top cinci județe după valoarea medie per client. Iar în topul județelor cu cele mai mari comenzi per client se clasează județul Iași pe primul loc, urmat de județele Sălaj, Cluj, Bistrița-Năsăud, Dolj. București se clasează abia pe locul șase.
În total, clienții au comandat de Black Friday la eMAG produse cu o valoare de 731 de milioane de lei, cu 87 de milioane de lei mai mult față de ediția precedentă, marcând și cea mai mare creștere valorică din cei 13 ani de când evenimentul a fost adus în România de eMAG.
”Clienții au plasat comenzi de peste un milion de produse din categoriile băcănie, băuturi, parfumuri, îngrijire personală și cosmetice. Clienții Genius, abonamentul cu livrare gratuită și alte beneficii în patru aplicații de comerț online: eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful, au pus, în medie, 6,6 articole în coșul de cumpărături.
Rezultatele Black Friday de anul acesta ne-au depășit toate așteptările și scot în evidență puterea pe care o are comerțul online, care se va accentua și în anii următori. În primul rând, sunt mult mai mulți oameni care vin în online pentru cumpărăturile obișnuite – la ediția din acest an, avem aproape 50.000 de clienți în plus față de anul trecut, care vor continua să descopere beneficiile comerțului online. De asemenea, interesul uriaș se datorează ofertelor foarte bune și extrem de diverse, construite alături de comercianții din Marketplace și pregătite cu mult timp înainte, care demonstrează că în online găsești produse pentru fiecare buzunar și că este în continuare mult loc de creștere”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG, pentru Economica.net.
Aceleași surse spun că s-a înregistrat și un record la plata cu cardul. Șapte din zece români au achitat cu cardul, iar 58,49 la sută dintre comenzi au fost plasate la easybox. Printre produsele speciale comandate s-au numărat 1.800 de nopți de cazare, peste 5.600 de vouchere de bilete de avion, 22 de automobile, dar și 35,5 tone de carne de porc și 1.700 de servicii de sănătate și frumusețe.
Top categorii de produse comandate de Black Friday: Băuturi, băcănie și petshop: 607.000; Parfumuri, îngrijire personală și cosmetice: 501.000; Jucării și articole pentru copii: 360.000; Electrocasnice mici și mari: 204.000; Mobilă și casă: 193.000; Telefoane, tablete și gadget-uri: 162.000; Laptopuri, IT, birotică și papetărie: 124.000; TV, audio-video, gaming și cărți: 115.000; Fashion și sport: 103.000; Bricolaj, grădină și auto: 109.000.