Preturile biletelor de tren vor creste diferentiat de la 1 septembrie, cu pana la 10 la suta, masura tinand cont de evolutia inflatiei si majorarea din ultimii doi ani a unor costuri ale CFR Calatori, cu combustibili, energie sau piese. Pentru rutele scurte (parcurse de trenurile Regio), cresterea va fi operata prin rotunjirea tarifului la 50 bani sau la leu, prin majorari cu valori cuprinse intre 10 bani si 50 bani, in vreme ce pentru rutele lungi, la trenurile InterRegio (IR) scumpirea va fi de pana la 10 la suta. La trenurile InterRegio, creste de asemenea tariful de rezervare a tichetului de la 3,3 lei la 4 lei. Facilitatile de calatorie acordate in prezent se vor aplica si dupa majorare, precizeaza compania, potrivit Mediafax. Datele furnizate de CFR au la baza un pro-iect de ordin al Ministrului Transporturilor pentru cresterea tarifelor pentru tranportul feroviar public de calatori, publicat pe site-ul institutiei. Proiectul, aflat in dezbatere publica pana luni, 19 august, ar urma sa fie semnat de catre premierul Victor Ponta, care ocupa si functia de ministru interimar al Transporturilor.
„La schimbarea mersului de tren 2011-2012, in decembrie 2011 la introducerea noilor ranguri de tren, tarifele la tren Regio (fostul tren personal) au fost mentinute, iar pentru trenurile InterRegio a fost calculat un tarif mediu intre tariful de tren accelerat si cel de tren rapid, dupa o metodologie si principii aprobate de CA. (…) Ultima majorare de tarife din data de 14 august 2011 s-a reflectat in incasarile anului 2012 cu un procent de crestere de 6 la suta”, se arata in referatul de aprobare. Autorii documentului noteaza ca inflatia din perioada august 2011- iunie 2013 a fost de 8,3 la suta. In document se precizeaza ca la trenurile Regio peste zona de 500 km s-au adaugat sume fixe de 20 lei/zona km la clasa I si 12 lei/zona km la clasa a II-a, deoarece peste aceasta distanta nu exista trenuri directe, iar tarifele acestor zone sunt folosite la calcule pentru alte oferte si facilitati.
Modificarile prevazute in proiectul de ordin vizeaza tarifele pentru trenurile Regio si InterRegio, preturile pentru biletele Intercity (IC) nefiind reglementate, decizia in cazul celor din urma apartinand exclusiv companiei.