O maşină de poliţie nu are voie să consume mai mult de 100 de litri de carburant pe lună. Şeful IPJ Sălaj spune insă că se va descurca.
Şefii Poliţiei Romane au dispus raţionalizarea combustibilului repartizat la nivelul parcurilor auto pentru autovehiculele de serviciu, respectiv o cotă de 100 litri pe autoturism in fiecare lună. Asta inseamnă că, pe zi, unei maşini de poliţie ii revin 3,3 litri. Cum maşina de poliţie este folosită in trei schimburi, asta inseamnă că in opt ore maşina ar trebui să consume doar 1,1 litri. Măsura se aplică inclusiv pentru maşinile patrulelor de Ordine Publică, care desfăşoară activităţi de patrulare şi intervenţie la evenimente.
Reprezentanţii sindicatelor se plang că poliţiştii sunt nevoiţi să facă o serie de compromisuri sau chiar să cumpere carburant din bani proprii pentru a-şi putea duce la indeplinire sarcinile zilnice. „Sindicatul Naţional al Agenţilor de Poliţie informează pe această cale faptul că, la nivelul unităţilor teritoriale din cadrul Inspectoratului General al Poliţie Romane, s-a dispus raţion-lizarea combustibilului repartizat la nivelul parcurilor auto, pentru autovehiculele de serviciu, respectiv o cotă de 100 litri pe autoturism in fiecare lună. Măsura se aplică inclusiv pentru maşinile patrulelor de Ordine Publică, care desfăşoară activităţi de patrulare şi intervenţie la evenimente. Din cauza acestei măsuri, poliţiştii sunt nevoiţi să facă o serie de compromisuri, in sensul că sunt nevoiţi să procure un minimum de carburant din bani proprii, pentru a-şi putea duce la indeplinire sarcinile zilnice”, explică liderii sindicali intr-un comunicat remis presei.
Iosif Ghiurca, şeful IPJ Sălaj: „Luăm dintr-o parte şi punem in alta”
Contactat ieri de reporterul Graiul Sălajului, Iosif Ghiurca, şeful IPJ Sălaj, ne-a spus că „activitatea poliţiştilor sălăjeni nu va fi blocată”. „Am făcut o analiză la nivel de inspectorat şi de la acele structuri şi birouri care au activitate mai puţin operativă vom tăia din cota de 100 de litri şi vom distribui către poliţiştii operativi”, explică Ghiurca modul in care va gestiona problema carburantului, admiţand totuşi că „era mai bine să nu fie o cotă”. Comisarul şef a ţinut să sublinieze că „intervenţia la evenimente nu va fi afectată de această raţionalizare a carburantului”.