Banca Comerciala Romana (BCR) solicita clientilor, persoane fizice si juridice, sa se prezinte la oricare din unitatile bancii pentru actualizarea datelor personale, solicitate conform regulamentului BNR privind cunoasterea clientelei.
Conform normelor BNR, toate bancile trebuie sa obtina de la clientii lor, persoane fizice, detalii privind datele de identificare, datele de contact si adresa, nationalitatea, ocupatia si, dupa caz, numele angajatorului ori natura activitatii proprii, functia publica importanta detinuta, daca este cazul si numele beneficiarului real, se arata intr-un comunicat al BCR. Si persoanele juridice trebuie sa vina la banca pentru completarea mai multor date, printre care denumirea, forma juridica, sediul social tipul si natura activitatii desfasurate.
Potrivit BCR, aducerea la zi si completarea datelor personale ale clientilor este o masura impusa de lege si toti cei are au o relatie cu o banca din Romania – indiferent de produsul ori serviciul bancar utilizat – au obligatia sa se conformeze.
Regulamentul nr. 9/2008 al BNR se aplica institutiilor de credit, persoane juridice romane, si institutiilor financiare nebancare, persoane juridice romane, inscrise in Registrul special tinut de Banca Nationala a Romaniei, si reglementeaza standardele minime pentru elaborarea de catre acestea a normelor de cunoastere a clientelei ca parte esentiala a administrarii riscului de spalare a banilor si de finantare a terorismului si aspecte legate de implementarea acestora.