Banca Comerciala Romana (BCR) a redus, din aprilie, perioada de decontare pentru comerciantii care accepta plata cu cardul, de la doua zile lucratoare la o zi dupa data efectuarii platii, aceasta masura fiind inclusa intr-un proces de imbunatatire a serviciilor de acceptare a cardurilor la plata.
Totodata, institutia de credit a adaugat o noua optiune la terminalele POS destinata companiilor care activeaza in domeniul inchirierilor de masini, in cel hotelier sau al agentiilor de turism, respectiv o functie de pre-autorizare, care presupune mentinerea in stadiul de garantie a sumelor de pe card pana la data cand se va efectua plata finala, avand in tot acest interval de timp acordul platitorului”, se arata intr-un comunicat al BCR.
La solicitarea comerciantilor cu care banca are contract, aceasta poate transmite prin e-mail, in mod criptat, catre adresa indicata, extrasul care cuprinde tranzactiile de acceptare carduri decontate de catre institutia de credit. Banca a externalizat serviciile de instalare si intretinere a echipamentelor POS catre compania Printec Romania, diminuand astfel timpul necesar pentru instalarea unui terminal nou, reparatia sau inlocuirea unui terminal defect. Printec detine peste 30 de centre la nivel national, acoperind toate regiunile unde BCR a instalat echipamente la comercianti.
BCR, membra a grupului austriac Erste, gestioneaza active de peste 17,1 miliarde de euro si are in prezent 649 de unitati de retail (pentru populatie si microintreprinderi) si 50 de centre de afaceri corporate, dedicate in special IMM-urilor si companiilor mari.