Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a inaintat, spre validare, la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP), documentatiile aferente procedurilor de achizitie publica pentru trei segmente din Autostrada Transilvania care cuprind si partea salajeana a autostrazii. Acest pas, a carui durata este insa incerta, precede scoaterea la licitatie a lucrarilor pentru proiectare si pentru lucrari efective la autostrada.

rn

Un segment de autostrada pentru care CNAIR cere validarea documentatiei de achizitie pentru proiectare si executie cuprinde subsectiunea Nadaselu – Mihaiesti, în lungime de 16,80 kilometri, si subsectiunea Mihaiesti – Zimbor, în lungime de 13,26 kilometri.
Subsectiune Nadaselu – Mihaiesti se desfasoara pe teritoriul judetului Cluj si traverseaza Garbau si Sînpaul.
Cei 13 kilometri ai celeilalte subsectiuni, Mihaiesti – Zimbor,
se desfasoara pe teritoriile judetelor Cluj si Salaj si traverseaza Sînpaul in, judetul Cluj, si Zimbor, in judetul Salaj.
Pentru acest segment, durata prevazuta a contractului, din momentul in care va fi adjudecat, este de opt ani, din care un an reprezinta lucrarile de proiectare si doi ani perioada de executie a lucrarilor, perioada de garantie a lucrarilor fiind de cinci ani.
Totodata, CNAIR a trimis la ANAP documentatia pentru proiectarea si executia subsectiunii Zimbor – Poarta Salajului, în lungime de 12,24 kilometri.
Traseul subsectiunii Zimbor – Poarta Salajului începe dupa intersectia autostrazii cu Drumul National 1G (Huedin – Zimbor – Tihau), unde a fost prevazut un nod rutier, apoi traseul autostrazii intersecteaza Drumul Comunal 56 în Valea Glodului, între localitatile Bercea si Santa Maria, îndreptandu-se catre nord pâna la intersectia cu Drumul Judetean 108A (Românesti – Agrij), la vest de localitatea Poarta Salajului.
Durata contractului pentru aceasta subsectiune, dupa ce va fi adjudecat, este de opt ani, din care un an perioada de proiectare, doi ani perioada de executie a lucrarilor si cinci ani perioada de garantie a lucrarilor.
CNAIR a trimis la ANAP si documentatia pentru proiectarea si executia subsectiunii Nusfalau – Suplacu de Barcau, în lungime de 13,55 kilometri, care iese din Salaj spre vama Bors.
Traseul subsectiunii intersecteazaa Drumul National 1H (Alesd – Nusfalau – simleul Silvaniei – Jibou – Rastoci) si prevede un nod rutier la Nusfalau. Traseul se desfasoara într-o zona plata, paralel cu calea ferata 413 (simleul Silvaniei – Sacuieni Bihor) si DN 19B (Sacuieni – Marghita – Nusfalau), pâna la intersectia cu DC 93 (Marca – Port).
Durata contractului in acest caz este de 7 ani si cuprinde 6 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de executie a lucrarilor si cinci ani perioada de garantie a lucrarilor.
CNAIR prevede deocamdata asadar ca autostrada sa vina din Cluj pana la Poarta Salajului. Despre parcursul de la Poarta Salajului pana la Nusfalau – cel mai consistent tronson prevazut pe teritoriul judetului nostru – nu se spune inca nimic, dupa care CNAIR prevede iesirea de la Nusfalau spre Bihor, pana la Vama Bors.

rn

Lucian Bode spune ca incetineala
guvernului impinge foarte departe
in timp lucrarile la autostrada

rn

Deputatul salajean Lucian Bode, presedintele Comisiei pentru Transporturi si Infrastructura din Camera Deputatilor, a declarat ieri pentru Graiul Salajului ca, in cel mai optimist scenariu, am putea avea autostrada in 2025.

rn

"În cei 15 ani de când a fost demarat proiectul Autostrazii Transilvania au fost finalizati doar 75 km din cei 415 km, ceea ce spune mult despre lentoarea cu care se misca astfel de proiecte de infrastructura. Si în acest an sunt alocate sume insuficiente, doar 22 la suta din valoarea ramasa de finantat la sfârsitul anului 2018, ceea ce împinge termenul de finalizare în mod optimist în anul 2025. MT–ul nu se afla la prima încercare cu aceste documentatii. Ele au fost transmise de cel putin trei ori si au fost respinse de la validare ex-ante de catre ANAP ca urmare a identificarii neconformitatilor cu legislatia în domeniul achizitiilor publice Este greu de estimat un timp pentru aceasta evaluare având în vedere istoricul proiectului. Poate a patra oara este cu noroc. Îngrijorator este faptul ca astfel de proiecte majore de infrastructura sunt tratate superficial de catre autoritati si nu exista o corelare între institutiile responsabile cu întreg procesul", spune deputatul salajean.