O parte dintre sectoarele Autostrazii Transilvania ce se gasesc intre Nadaselu si Bors sunt scoase la licitatie, iar altele se afla in procedura de desemnare a castigatorului.
Respectivul tronson are circa 150 de kilometri iar la finalizarea acestuia se va putea circula neintrerupt pe intreaga ruta: Targu Mures – Turda – Cluj-Napoca – Zalau – granita cu Ungaria.
Momentan nu poate fi avansat un termen de finalizare, in conditiile in care intre Nadaselu si Bors se lucreaza pe doar 5 kilometri. Acest sector se aflachiar la granita cu Ungaria si va lega autostrada care vine din tara vecina de DN 19, Oradea – Satu Mare.
Potrivit lui Razvan Cuc, Ministrul Transporturilor, pe portiunea dintre Bors si Suplacu de Barcau, pe care in trecut a lucrat compania Bechtel, mai exista alte doua sectoare unde licitatiile sunt finalizate, dar inca nu pot fi semnate contractele de executie:
"Pe tronsonul Suplacu de Barcau – Bors se lucreaza pe sectorul Bors – Biharia. Al doilea sector, Biharia – Chiribis, este in continuare in contestatie la Curtea de Apel, iar la al treilea sector, Chiribis – Suplacu de Barcau, asteptam sa fie adusa documentatia in integralitate. De mai bine de trei luni a fost desemnat castigatorul, dar firma nu a adus inca toate documentele, pentru a fi semnat contractul. De la Suplacu de Barcau la Nadaselu mai raman aproximativ 100 de kilometri de autostrada pentru care nu au inceput investitiile. Acest sector cuprinde si un tunel pe sub dealul Meses, in lungime 2,4 kilometri, care ar urma sa fie cel mai lung tunel rutier din Romania. Finalizarea intregului tronson va depasi un miliard de euro, in conditiile in care numai tunelul pe sub Meses este evaluat la 250 de milioane de euro."
Ministrul Transporturilor Razvan Cuc arata, potrivit Radio Cluj, ca toti acesti 100 de kilometri de autostrada au fost scosi la licitatie, termenul de depunere a ofertelor fiind prelungit pana la mijlocul acestei toamne :
"Tronsonul Suplacu de Barcau – Mihaiesti, inclusiv tunelul de la Meses, este in procedura de contractare, in sensul caprocedura a fost publicata in SICAP si asteptam depunerea ofertelor. Termenele pentru licitatie erau undeva la jumatatea lunii august, dar au fost prelungite din cauza clarificarilor solicitate de posibilii ofertanti. Sunt destul de multe firme interesate sa participe la aceste licitatii, e normal sa raspundem la aceste clarificari si solicitari."
Autostrada Transilvania are in total 416 kilometri, a fost inceputa de firma Bechtel in 2004 si trebuia finalizata pana in 2009. La 10 ani de la expirarea acestui termen au fost deschisi circulatiei doar aproximativ 80 de kilometri, aflati intre Targu Mures si Iernut si Campia Turzii si Nadaselu si se mai lucreaza pe alti 30, care vor lega Iernutul de Campia Turzii.
In momentul inaugurarii santierului, autostrada trebuia realizatadin bugetul propriu al Romaniei. Dupa rezilierea contractului cu firma Bechtel si negocieri prelungite cu oficialii de la Bruxelles, Uniunea Europeana a acceptat ca Autostrada Transilvania safie inclusa in Masterplanul de transport al Romaniei si sa fie construita cu fonduri europene.