Guvernanţii au ca deziderat finalizarea autostrăzii care va străbate Sălajul, insă nu au stabilit termene de finalizare sau bani pentru proiect.
In protocolul coaliţiei de guvernare PDL, UDMR, UNPR şi minorităţi, partidele de la putere şi-au propus „susţinerea programului de construcţie de autostrăzi, cu accent pe coridorul IV (Nădlac-Constanţa), Autostrada Transilvania şi Bucureşti-Braşov, precum şi implementarea Programului Naţional de dezvoltare a infrastructurii”. Finalizarea autostrăzii Transilvania apare ca o dorinţă in protocol, dar fără număr de kilometri, termene de finalizare şi, cel mai important, fără sume alocate pentru acest proiect. Ultimii bani pe care i-a avut la dispoziţie Guvernul pentru acest obiectiv au fost cheltuiţi pentru conservarea stalpilor de susţinere a viaductului din zona Suplacu de Bărcău – Marca, potrivit lui Ioan Pantelimon, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj. Măsurile de conservare sunt necesare pentru că o parte din stalpi se află intr-o stare avansată de degradare, mulţi au crăpat şi din cauză că inginerii constructori au greşit iniţial compoziţia materialului de construcţie.
Varianta optimistă: lucrări in Sălaj pe opt kilometri
La ultima vizită in Sălaj, Ioan Pantelimon, şeful drumurilor naţionale din subordinea DRDP Cluj, spunea că in acest an, in urma nego cierilor cu Bechtel, este prevăzută „finalizarea lucrărilor pe tronsonul Borş – Marca, urmand a se incheia un protocol şi pentru demararea lucărilor pe tronsonul Marca – Nuşfalău, de 8,5 kilometri”. Dacă se vor respecta negocierile, in Sălaj vor fi executate primele lucrări pentru 8,5 kilometri de autostradă, din totalul de 87 de kilometri care străbat judeţul nostru. De asemenea, deputatul Lucian Bode are convingerea că „autostrada de pe teritoriul Sălajului nu va fi identică cu cea suspendată a lui Sorin Oprescu din Bucureşti”.
In acest ritm vom avea autostradă peste 270 de ani
Din cei peste 80 de kilometri pe care ii va avea Autostrada Transilvania in Sălaj, s-a lucrat pe o lungime de 1,5 kilometri, in zona localităţii Porţ, comuna Marca. Lucrările au vizat viaductul de la Suplacul de Barcău. Astfel, a fost finalizată infrastructura de la capătul viaductului care va susţine benzile de circulaţie şi s-au montat grinzile peste care se va realiza soşeaua propriu-zisă. De asemenea s-a mai lucrat la drumul de acces la viaduct, precum şi la zidurile de sprijin. Presupunand că acea porţiune de 1,5 kilometri este circulabilă şi s-a realizat in cinci ani de zile, in acest ritm vom avea autostradă abia peste 270 de ani.