Autostrada de la granita cu Salajul tocmai ce a ramas fara constructor

imagine-articol0_53171

 

Compania de Drumuri a reziliat saptamana trecuta oficial contractul pentru cei 64 km din autostrada Transilvania între Vama Bors si Suplacu de Barcau, la granita cu judetul Salaj, din cauza mobilizarii slabe a constructorului – consortiul condus de firma spaniola Corsan, din care facea parte si firma salajeana Consinit.
Ministerul Transporturilor vrea relicitarea autostrazii, dar pe mai multe loturi. ^O sa licitam pe doua, poate chiar trei tronsoane. Circa 26 de kilometri pot fi terminati în 6 luni. Practic, la anul. Si-o sa facem alta treaba putin inovativa. Nu o sa mai dam un termen de executie. O sa spunem un interval – între 5 si 8 luni. Si atunci, cel care îl liciteaza la 5 luni o sa fie punctat mai bine^, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Buse, într-un interviu acordat HotNews.ro.
Autostrada Suplacul de Barcau – Bors asteapta de mai bine de zece ani sa fie finalizata. La tronson au lucrat initial americanii de la Bechtel, care au lasat apoi autostrada terminata pe jumatate. Consortiul Corsan, din care facea parte si firma Consinit, a castigat licitatia pentru executia lucrarilor, insa din cauza problemelor financiare nu au putut pune nici un centimetru de asfalt pe autostrada. Tronsonul este executat in proportie de 50 la suta si trebuie terminat pana peste doi ani, fiind unul din loturile cu prioritate, pentru ca leaga Romania de Ungaria.
Prin 2018 ar trebui terminat, conform Master Planului de Transport stop_coloanasi tronsonul autostrazii ce trece prin Salaj, care leaga Nadaselu (jud. Cluj) de Suplacul de Barcau.
Directorul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Catalin Homor, a detaliat recent intr-un interviu pentru Hot News despre cum va fi construita autostrada din judetul Salaj tronsonul Mihaiesti – Suplacul de Barcau.
Homor sustine ca CNADNR va realiza doua contracte de executie pentru lucrari. Lotul de autostrada din Salaj este impartit in cinci sectoare, din care un sector este destinat exclusiv tunelului prin Meses. Homor spune ca tunelul din Meses va fi construit separat de restul autostrazii si, cel mai probabil, primele lucrari la autostrada din Salaj vor demara la Tunelul Meses. Lucrarile de executie la autostrada salajeana vor fi scoase la licitatie la inceputul anului viitor. Autostrada salajeana este programata sa fie finalizata in anul 2018, insa pana acum abia se vorbeste de studii de fezabilitate.