Asociatia Pro Infrastructura, organism care supravegheaza faorte atent toate marile proiecte din domeniul infrastructurii rutiere ofera.
rn
"V-am obisnuit cu premierele, asa ca va aducem inca una: prima filmare aeriana completa a mini-sectorului de 5,35 km dintre Bors (noua trecere a frontierei) si Biharia (la nord de Oradea), capatul de vest al Autostrazii A3: https://youtu.be/13Wj0GY9qiM. Unele miscari incipiente in teren au pornit in februarie, dar se lucreaza cu adevarat abia din luna mai, tinand cont ca in primavara vremea nu a fost de partea constructorilor. Avansul este incurajator, mobilizarea Asocierii Trameco-Vahostav fiind chiar impresionanta. Se munceste foarte bine la asternerea terasamentelor, dar si la structurile peste calea ferata Oradea-Satu Mare si cele ale bretelelor nodului rutier Biharia. Daca se mentine (sau chiar se creste) ritmul actual, termenul contractual de finalizare (august 2020) poate fi devansat, insa lucrarile trebuie certificate si achitate in cel mai scurt timp. Acest tronson este a doua conexiune a Romaniei cu reteaua europeana, mai precis cu Autostrada M4 din Ungaria, vecinii nostri urmand sa o inaugureze la inceputul lui 2020. Mai avem de asteptat pentru solutionarea contestatiilor si semnarea contractelor de catre CNAIR pe loturile dinspre Zalau/Cluj-Napoca: Biharia-Chiribis (28,55 km) si Chiribis-Suplacu de Barcau (26,35 km). In ambele licitatii s-au declarat castigatorii a doua oara (reevaluarea ofertelor dupa prima runda de contestatii).", potrivit informatiilor publicate pe pagina de facebook a asociatiei.