CFR nu raspunde solicitarilor pentru montarea barierelor la trecerile cu calea ferata, iar autoritatile judetene sunt impiedicate de lege sa intervina.
Consilierii judeteni au dezbatut in sedinta de vineri problema trecerilor peste calea ferata. Dupa tragicul accident petrecut saptamana trecuta pe raza comunei Sarmasag – cand o tanara de numai 23 de ani a fost surprinsa la volan pe sine de un tren marfar la intrarea in Lompirt – administratorii judetului au decis ca trebuie intervenit la nivelarea pantei de langa trecerea peste calea ferata. Consiliul Local al comunei Sarmasag a trimis o solicitare Consiliului Judetean pentru a se interveni pe acea portiune de drum, dar presedintele Marc spune ca nu e suficienta doar nivelarea drumului. „Dupa parerea mea acolo este necesar si un semnal acustic si luminos, nu doar nivelarea drumului. Trebuie gasita o solutie. Portiunea aceea de drum este inclusa in proiectul de reabilitare a DJ 110B afectat de inundatii, dar daca nivelarea drumului va ajuta, vom putea interveni mai repede”, a subliniat Tiberiu Marc. Consilierii judeteni sunt de parere ca legea ar trebui sa permita administratiilor locale sau judetene sa intervina in astfel de situatii. Nu doar consilierii s-au alarmat. Problema pasajelor peste calea ferata il preocupa atat pe prefectul Alexandru Vegh, cat si Politia Rutiera. Se vor trimite din nou solicitari conducerii CFR, astfel incat problema pasajelor „mortii” sa fie rezolvata, chiar si cu bani de la administratiile judetene.
CFR are monopol asupra traficului si infrastructurii, dar nu are bani
Legislatia in vigoare permite doar CFR sa monteze semnale acustice si luminoase la trecerile peste calea ferata, acolo unde linia electrica permite acest lucru. „CFR nu are bani pentru montarea semibarierelor sau altor semnale. Dar nici legea nu permite Consiliului Judetean sau oricarei alte institutii publice sa intervina. Nu exista nicio exceptie”, ne-au declarat surse din CFR, care au tinut sa-si pastreze anonimatul. Detinand monopolul asupra traficului si infrastructurii, singurul abilitat sa faca ceva este CFR-ul, insa in ciuda numeroaselor accidente petrecute in ultimii ani la pasajele de trecere cu calea ferata si a numeroaselor solicitari pentru semnalizarea cu semibariere sau bariere nu s-a facut nimic. Tacerea si atitudinea fata de Politie, Prefectura sau primarii a reprezentantilor CFR se lasa cu solicitari la Ministerul Transporturilor ca montarea semibarierelor sau a altor semnale sa fie suportate din bugetele locale. „Logic, nu ar trebui sa ne aflam in aceasta situatie. Daca CFR nu are bani, ar trebui sa ne lase pe noi sa suportam aceste cheltuieli, care nu ar fi mari, comparativ cu urmarile pe care le-ar avea. Daca legea nu ne permite, nu putem deconta nici fondurile pentru astfel de lucrari”, este de parere consilierul Dan Ghiurco.
Autoritatile judetene nu pot opri „macelul” de pe calea ferata
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...