Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura informeaza ca, pentru a veni in sprijinul beneficiarilor si pentru a minimiza pe cat posibil efectele negative, asupra activitatilor din sectorul agricol, ale raspandirii pe teritoriul Romaniei a epidemiei de coronavirus, a instituit o serie de masuri menite sa asigure flexibilizarea si fiabilizarea interactiunii cu fermierii.
Astfel, prin Ordinul Ministrului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale nr.89/03.04.2020 fost aprobata primirea cererilor unice de plata aferente Campaniei 2020 prin utilizarea aplicatiei IPA online, mijloacelor electronice de comunicatii si sistemului IACS, incepand cu data de 06 aprilie 2020.
De asemenea, a fost aprobat ca centrele judetene/locale APIA sa primeasca si sa administreze cererile de plata/deconturile justificative/acorde viza rentierilor agricoli aferente anului 2020 prin utilizarea mijloacelor electronice (telecomunicatii).
Astfel, documentele care se prezinta la depunerea cererii unice de plata sau la modificarile aduse acesteia (copie CI/BI/pasaport/certificatul de inregistrare la ONRC/certificatul de inregistrare fiscala, dovada cont bancar activ) se transmit la APIA, de catre fermier/rentier, prin mijloace electronice (telecomunicatii).
Potrivit dispozitiilor ordinului ante-mentionat, documentele care dovedesc ca terenul agricol se afla la dispozitia solicitantilor se transmit la APIA, fie de catre fermier prin mijloace electronice disponibile sau prin solicitarea online de catre centrele judetene/locale APIA a adeverintelor privind inscrierea in Registrul agricol si trimiterea acestora de catre Primarii pe adresele e-mail ale centrelor judetene/locale APIA.
Totodata, documentele specifice schemelor de plata pentru sectorul zootehnic (inclusiv Pachetul 8 din Masura10) se transmit la APIA, prin mijloace electronice (telecomunicatii) disponibile, de catre fermier sau de catre Oficiile judetene ale Agentiei Nationale pentru Zootehnie (Adeverinta eliberata de asociatia/agentia acreditata pentru infiintarea si mentinerea Registrului genealogic al rasei, Adeverinta care certifica metisul cu rasa de carne, Adeverinta prin care se confirma respectarea raportului de maximum 35 femele ovine/caprine neinscrise si neinregistrate intr-un Registru Genealogic la un berbec/tap cu certificat de origine, Adeverinta eliberata de Asociatia care conduce registrul genealogic al rasei solicitate la plata Pachetul 8 din Masura10).
Documentele specifice privind acordarea rentei viagere agricola se transmit la APIA, prin mijloace electronice (telecomunicatii) disponibile, de catre rentier/imputernicit/mandatar/curator sau prin solicitarea online de catre centrele judetene/locale APIA a documentelor la primarii (contractul/ele de arendare, adeverinte de reziliere, adeverinte de confirmare a suprafetei totale existente in proprietatea rentierului).
Cererile de plata aferente ajutoarelor de stat si deconturile justificative privind masura Masura 14 Bunastarea animalelor se transmit la APIA prin mijloace electronice.
In ceea ce priveste Ajutorul de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizata in agricultura, Formularul cererii de plata va fi transmis catre fermieri prin mijloace electronice de catre functionarii Centrelor Judetene (CJ) ale APIA.
Depunerea cererilor de plata de catre fermieri se va efectua prin mijloace electronice. Documentele aferente cererilor de plata pentru Masura privind bunastarea animalelor, documentele aferente Ajutorului de stat in sectorul cresterii animalelor si cele pentru Ajutorul de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizata in agricultura vor fi scanate si incarcate de catre fiecare fermier pe un server extern (FTP) pus la dispozitie de catre APIA, unde vor avea drepturi doar de incarcare.
Fermierii vor crea un director cu denumirea societatii si judetul unde vor incarca formularul de cerere de plata si documentele aferente perioadei pentru care solicita plata.
Functionarii APIA CJ: vor avea acces la serverul extern (FTP) si vor descarca documentele aferente fiecarui fermier. Aceste documente vor sta la baza operarii datelor in aplicatia electronica de gestionare a sprijinului financiar si efectuarii verificarilor administrative ulterioare.
Dupa finalizarea verificarilor administrative si aprobarea cantitatilor de motorina prin ordin MADR functionarii din cadrul CJ APIA (SMS) vor emite Decizia de plata care va fi transmisa prin mijloace electronice (posta electronica) fermierilor.
Pentru informatii detaliate privind masurile instituite prin Ordinul nr.89/03.04.2020 accesati pagina de internet a agentiei, la adresa www.apia.org.ro.