Ioan Ardelean, care locuieste in Nusfalau, pe strada Garii, la numarul 31a, ne spune ca este suparat pe Compania de Apa pentru ca de aproape doua saptamani nu are apa. Acesta a facut mai multe sesizari catre Compania de Apa si sustine ca din cauza unei defectiuni minore, mai exact conducta a inghetat pe o lungime de cateva zeci de metri, nu are apa. A facut sesizare la dispecerat in fiecare zi. Ioan Ardelean spune ca a luat legatura cu inginerul Crisan Mihai. „Am primit un raspuns evaziv; ca nu au utilaj cu ce sa intervina si sa remedieze situatia. Cand or sa poata, vor veni sa vada despre ce e vorba, pana atunci sa ma descurc cum pot (…) Tot inginerul spune ca prioritari sunt beneficiarii din Zalau, iar mie nu mi-a dat un termen pana la care se va rezolva situatia”, ne declara Ardelean. Spune ca se simte discriminat de modul in care Compania de Apa trateaza cazul lui. „Inginerul mi-a propus sa imi aduca apa potabila in bidoane, ori cu cisterna, nicidecum sa rezolve problema. Am 65 de ani si sunt obligat sa ma duc zilnic trei kilometri pe jos pana la un izvor sa imi aduc apa.”, ne mai spune Ioan Ardelean.

Nu se respecta adancimea de inghet pentru conducte

Contatat telefonic, directorul executiv al Companiei de Apa, Filiala Salaj, Marcel Zaharia, ne-a declarat: „Suntem depasiti de situatie. Am avut peste 600 de cazuri in Salaj, in care au inghetat conductele, bransamentele sau contoarele de apa. Situatia asta nu a mai fost intalnita niciodata. Peste zece echipe de interventie sunt disponibile sa intervina la solicitarile cetatenilor. In anii trecuti erau 20 – 30 de cazuri in intreg sezonul. Probabil temperaturile foarte scazute din ultimele doua saptamani si pentru ca noaptea nu se foloseste apa, la temperaturile de minus 15, minus 20 de grade a inghetat apa din conducte. Majoritatea problemelor, a bransamentelor se afla pe proprietate privata, unde proprietarul nu a respectat adancimea de inghet. stop_coloana Majoriatea proiectantilor din Salaj considera ca 0,8 metri este suficient pentru ca conductele sa nu inghete. Avem un singur utilaj cu furtun sub presiune si cu apa fierbinte cu care scoatem gheata din conducte. Sunt localitati unde am preluat retelele de apa de la administratiile locale si conductele sunt vechi. De exemplu in Nusfalau, Letca, Var, Valcau, Ileanda am constatat ca adancimea de inghet nu a fost respectata. Prioritizarea sesizarilor se face in felul urmator. Prioritar pentru noi este rezolvarea problemelor de la crese, gradinite, scoli, spitale, camine de batrani, etc. Nu facem discriminare intre locuitorii de la oras sau cei de la tara. Insa nu putem interveni la o problema care necesita cateva zile pentru reparatie, pe cand in timpul acela putem rezolva cateva zeci de sesizari in alta parte”, ne explica situatia directorul Companiei de Apa, Marcel Zaharia.
„Legat de situatia cetateanului din Nusfalau, cunosc problema. Acolo este vorba de 200 – 300 de metri de conducta in care a inghetat apa. Nu avem tehnica necesara sa intervenim. Am propus proprietarului sa-i ducem apa cu cisterna si a refuzat. Efectiv, tehnic este imposibil. Promit ca ne vom ocupa de rezolvarea situatiei, insa nu pot sa spun cand vom incepe lucrarile. Trebuie avut rabdare ca timpul sa ne permita sa putem interveni. Avem un caz in Var, unde este vorba de 500 de metri de conducta inghetata. Nu avem tehnica necesara cu care sa intervenim”, spune Zaharia.