La final de octombrie, nu avem nici măcar o licitație pentru autostrăzi noi în 2023. La minister este blocaj total pe proiecte noi, iar o parte din cele existente sunt în întârziere, acuză Horațiu Cosma, zălăuanul care a fost secretar de stat la Transporturi în mandatul de ministru al lui Cătălin Drulă, de la USR.
“Anul acesta se vor inaugura autostrăzi și drumuri expres contractate sau intrate în șantier în 2021. Însă, pentru ca România să continue seria inaugurărilor consistente de proiecte și după 2026, trebuie lansate licitații pentru proiecte noi astăzi. Dar Grindeanu nu vrea asta. Nu vrea dezvoltare pe termen lung pentru România. Se mulțumește să culeagă roadele semănate de USR în 2021 și cam atât. După el, potopul. Deși de 2 ani promite marea cu sarea, în 2023 nu a lansat nici măcar o licitație pentru autostradă sau drum expres nou. Iar lista de restanțe e lungă. Vorbim despre mai bine de 550 km de drumuri noi cu contracte de proiectare mult întârziate în mandatul lui Grindeanu: A8 Unirii sectorul montan dintre Miercurea Nirajului și Leghin (circa 150 km), A7 Pașcani – Suceava – Siret (100 km), Autostrada Timișora – Moravița (70 km), Autostrada A13 Brașov – Făgăraș (40 km), Autostrada Alternativa Techirghiol (30 km), Drumul expres Craiova – Tg. Jiu (110 km), Drumul expres Bacău – Piatra Neamț (50 km), Drumul expres Oar – Satu Mare (15 km). Un om de stat vizionar construiește astăzi viitorul prosper de mâine pentru țara sa. În cazul lui Grindeanu, singurul viitor pe care îl construiește este cel al specialilor PSD-PNL. În 2024 va veni vremea decontului”, spune Horațiu Cosma.