Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) le recomanda românilor sa fie extrem de atenti la ofertele promotionale si la preturi, in perioada reducerilor de iarna.

rn

Având în vedere ca suntem în plin sezon al reducerilor, ANPC recomanda sa tratati cu maxima atentie ofertele promotionale si sa verificati urmatoarele aspecte:

rn

Orice anunt de reducere de pret exprimata în valoare absoluta sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice: fie prin mentionarea noului pret lânga pretul anterior, barat, fie prin mentiunile "pret nou", "pret vechi" lânga sumele corespunzatoare, fie prin mentionarea procentului de reducere a pretului nou care apare lânga pretul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu pret redus (soldare, lichidare, promotionale);
Consumatorii trebuie sa stie ca orice vânzare cu pret redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promotionala etc.), trebuie sa fie însotita sau precedata de publicitate si anuntata sub denumirea ei ("soldare/soldari/solduri", "lichidare", "promotii" etc), însotita de data de debut si de durata acesteia;
În cazul in care oferta este deja în derulare, trebuie sa fiti informati cu privire la valabilitatea reducerii sau ca oferta este valabila numai "în limita stocului disponibil";
La achizitionarea pachetelor promotionale de tipul "3 la pret de 2", trebuie sa verifice pretul individual al produselor, care trebuie sa existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu pretul pachetului promotional.
"Totodata, sfatuim consumatorii în momentul cumpararii, sa verifice daca oferta mai este valabila si daca reducerea de preturi anuntata este identica cu cea reala (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casa, daca pretul afisat este cel facturat). Pentru a evita orice situatie neplacuta, rugam în mod special toti consumatorii sa solicite informatii suplimentare atunci când au nelamuriri privind orice campanie publicitara facuta prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afise sau pliante, prin anunturi pe site etc)", au transmis reprezentantii ANPC.