Tanăra de doar 24 de ani, din Zalău, a urcat foarte repede pe treptele performanţei intr-o companie multinaţională olandeză.
V-o amintiţi pe Andrada Morar, care la numai 12 ani modera emisiuni pentru copii la Radio Unison Zalău? Ei bine, acum are 24 de ani, este specialist in comunicare la o companie multinaţională din Amsterdam (Olanda) şi se numără printre finaliştii competiţiei „Communications Talent 2011” (Omul anului in comunicare) din Olanda. Concursul este organizat de asociaţia specialiştilor in comunicaţii din Olanda şi face parte din programul Congresului de comunicare din acest an.
Povestea a inceput la radio, la 12 ani
Andrada s-a inscris online in competiţie, şi-a spus povestea sa şi a fost selectată impreună cu alţi şase specialişti in comunicare pentru un interviu. Juriul a trimis-o in finala competiţiei pentru titlul de cel mai talentat om al anului in comunicare, alături de alături de alte două tinere. Deşi este mai mică decat contracandidatele sale, are o funcţie mai mare decat ele. Juriul, format din cei mai mari specialişti din comunicare şi marketing din Olanda, a rămas impresionat de povestea zălăuancei, care şi-a inceput cariera la radio, la doar 12 ani, iar acum ocupă o funcţie de senior in relaţii publice şi comunicare, pe care ajung, de obicei, persoane cu varsta peste 30 de ani.
Au luat-o olandezii şi nu se mai intoarce
Este absolventă a Colegiului Naţional „Silvania” Zalău şi a urmat Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din cadrul Universităţii din Bucureşti, ştiind exact ce carieră doreşte să urmeze: cea de consultant Public Relations. La doar 19 ani, la Bucureşti a inceput să lucreze la compania multinaţională Pleon Graffiti, care se ocupa de promovarea brandurilor Pepsi. In anul III de facultate a caştigat o bursă pe cinci zile la şcoala de vară la in Olanda la Pleon Ketchum. După un schimb de experienţă de o lună in ţara morilor de vant, olandezii nu au mai lăsat-o să se intoarcă acasă, apreciindu-i profesionalismul, devotamentul şi dragostea pentru munca sa. De doi ani şi jumătate face parte din echipa globală de comunicare a companiei Pleon Ketchum din Amsterdam, ocupand funcţia de senior communication consultant.
Andrada ne-a mărturisit că s-a inscris in competiţie pentru a-şi exersa cunoştinţele de limba olandeză. Se pare că nu numai cunoştinţele sale de linba olandeză au fost apreciate, ci şi profesionalismul şi rapida ascensiune in carieră, in comunicare şi relaţii publice. Spune că le este extrem de recunoscătoare părinţilor care locuiesc in Zalău şi au incurajat-o să-şi construiască o carieră aşa cum doreşte ea. La fel ca şi pe sora ei care este designer vestimentar in Belgia. „M-am stabilit in Olanda pentru că s-a ivit o oportunitate de a lucra la o companie care are birouri in toată lumea. De aceea, nu prevăd că mă voi intoarce prea curand in Romania. Părinţii mei au avut o influenţă foarte mare pentru aprecierea de care mă bucur aici, deoarece m-au invăţat să nu fac diferenţa intre oameni. Mi-au oferit multă libertate şi m-au lăsat să lupt pentru ceea ce vreau. Chiar dacă suntem departe de ei, nu i-am auzit niciodată să spună că le e greu şi să ne intoarcem”, ne mărturiseşte Andrada.
Premiul cel mare: specializare pentru performanţe şi mai mari
Dacă doriţi să sărbătoriţi alături de ea marea victorie, puteţi să o susţineţi, acordandu-i votul pe site-ul http://communicatietalent.logeion.nl/kandidaten. Deocamdată, Andrada se situează pe locul II, in urma voturilor, dar la mică distanţă de contracandidata sa. Un cuvant de spus in desemnarea caştigătoarei il va avea, desigur, juriul competiţiei. Premiul pus in joc este un buget de 3.250 de euro care acoperă costurile unui curs la SRM, un training personal oferit de o companie mare de recrutare de personal, bilet la două congrese de comunicare şi un abonament la cea mai mare revistă de comunicare din Olanda. Andrada işi doreşte foarte mult acest premiu pentru că este dornică să studieze cat mai mult in domeniul său. Cel mai mare caştig, pentru noi, va fi numele unei zălăuance printre performerii olandezi. Caştigătorul va fi anunţat pe data de 23 iunie.