Este posibila o amanare a termenului de obtinere a certificatului de calificare profesionala, fiindca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a pus in dezbatere publica o noua propunere care prevede amanarea termenului.
Noul termen-limita pentru obtinerea unui certificat de calificare profesionala ar urma sa fie, potrivit propunerii legislative, 1 ianuarie 2021. Astfel, cei ce sunt atestati ca administratori de bloc vor avea ceva mai mult de un an in plus pentru a obtine un astfel de certificat.
In prezent, termenul stabilit de legislatie pentru a se achita de aceasta obligatie este 28 septembrie 2019.
Legislatia care reglementeaza activitatea administratorilor de bloc a fost modificata iar acestia trebuie sa indeplineasca noi conditii pentru a putea activa in continuare.
Asadar, conform noilor modificari aduse legii 196/2018, pentru a-si putea continua activitatea, administratorii de bloc trebuie sa aiba, pe langa atestat, si un certificat de calitate profesionala iar termenul limita pentru obtinerea acestui document este 28 septembrie 2019.
Dupa cum stabileste Legea nr. 196/2018, certificatul de calificare profesionala reprezinta actul care dovedeste calificarea profesionala a persoanelor fizice pentru a fi administratori de bloc. Asadar, pot fi atestate de primarul localitatii pentru a indeplini ocupatia de administrator de bloc doar persoanele care detin un certificat de calificare.