Pe parcursul anului trecut, 24 de acte administrative ale autorităților locale au fost considerate nelegale, iar unul dintre ele a fost atacat în Contencios administrativ, se arată în raportul-sinteză a activității Instituției Prefectului Județului Sălaj.
Compartimentul juridic al Prefecturii a asigurat și instrumentarea a 347 de cauze de fond funciar aflate pe rolul instanțelor de judecată care au avut ca obiect cereri de modificare sau anulare totală a titlurilor de proprietate sau plângeri împotriva comisiei județeje de fond funciar.
Raportul a fost prezentat de prefectul Dari Toma în cadrul ședinței lunare a Colegiului Prefectural, derulată marți, 29 martie, la sediul instituției.
”În ceea ce priveşte verificarea legalităţiii actelor administrative, activitatea din 2021 se reflectă prin 4.688 hotărâri şi 16.796 dispoziţii verificate. Dintre acestea, 24 acte au fost considerate nelegale, 23 acte modificate sau revocate fără procedură prealabilă, un act intrat în procedură prealabilă şi un act atacat în Contencios administrativ.
Compartimentul juridic a asigurat instrumentarea unui număr de 347 cauze de fond funciar aflate pe rolul instanţelor de judecată în cursul anului 2021, majoritatea având ca obiect cereri de modificare sau anulare totală sau parţială a titlurilor de proprietate emise, cereri de emitere a titlurilor de proprietate şi plângeri împotriva hotărârilor comisiei judeţene.
În 2021, Comisia judeţeană de fond funciar Sălaj a emis un număr de 251 titluri de proprietate în baza hotărârilor Comisiei judeţene ori în baza sentinţelor judecătoreşti, fiind astfel finalizată reconstituirea dreptului de proprietate pentru suprafeţele de 245,44 ha teren agricol şi 289,50 ha teren cu vegetaţie forestieră”, se arată în comunicatul Instituției Prefectului.
În același document se arată că, pentru a manageria situaţiile de urgenţă, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Sălaj a adoptat 210 hotărâri în 2021, din care 158 privind gestionarea Covid 19 şi 44 vizând pesta porcină africană. ”Legat de gestionarea focarelor de PPA la porc domestic, 91 focare au fost închise în cursul anului 2021 şi au fost întocmite şi aprobate un număr de 44 Planuri de măsuri pentru controlul bolii PPA în exploataţiile din localităţile unde au fost confirmate focare la porc domestic, respectiv mistreţ”, spune prefectul Dari Toma, șeful CJSU Sălaj.
Activitate intensă la Pașapoarte, Permise și Înmatriculări
Potrivit datelor Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Sălaj, în anul 2021 au fost aprobate 11.170 de cereri de paşapoarte. Au fost eliberate 9.392 de paşapoarte, cele mai multe dintre ele fiind pașapoarte simple electronice. ”Raportul dintre cererile de eliberare a paşapoartelor simple electronice şi paşapoartele simple temporare înclină în favoarea celor dintâi, respectiv 90 la sută sunt cele electronice, iar 10 la sută sunt cele temporare”, se arată în raport.
Pe linia permiselor de conducere, anul trecut au obținut permisul aproape 4.000 de sălăjeni în urma promovării examenului auto. Alți 6889 de conducători auto și-au preschimbat permisele, în total fiind eliberate 10.789 de premise. Și Compartimentului Înmatriculări a avut activitate intense. Au fost eliberate un număr de 10.525 de autorizaţii provizorii de circulaţie. Au fost radiate 12.406 autovehicole şi s-au emis 17.500 certificate de înmatriculare.
Printre activitățile importante se răgăsește și evoluția proiectului de reabilitare și modernizare a Palatului administrativ.
„Prin proiectul Creşterea eficienţei energetice a Palatului Administrativ Zalău acesta a devenit prima clădire publică inteligentă din Sălaj, cu corpuri de încălzire cu ventilo-convectoare, furnizarea apei calde cu ajutorul panourilor solare, corpuri de iluminat de tip led cu senzori de mişcare şi prezenţă, staţie de alimentare autoturisme electrice şi posibilitatea setării unui microclimat propriu pentru fiecare încăpere în parte”, conchide prefectul Dari Toma.