Peste acostamentul de balast a fost turnat un strat de doar cativa milimetri de emulsie, care se sfarama la prima atingere.

Drumul European 58 care leaga Baia Mare de orasul Dej si care strabate comunele salajene Ileanda, Rus si Gilgau a fost reabilitat de mantuiala. Desi carosabilul este impecabil, marginea drumului este sub orice critica. Peste balast a fost turnat un strat de doar cativa milimetri de emulsie, similara asfaltului, care se sfarama la prima atingere. „Acostamentul a fost protejat cu emulsie, ceea ce nu este in regula, pentru ca deruteaza soferii. Multi cred ca e asfalt. Am sesizat consultantul, care la randul sau a notificat constructorul sa opreasca acel tip de lucrare”, a declarat pentru Graiul Salajului directorul Sectiei Drumuri Nationale Zalau, Mircea Crisan. In nici trei saptamani, pe E58 au avut loc mai multe accidente din cauza drumului prost. Lucrarile de reabilitare au inceput in primavara pe teritoriul a trei judete: Cluj, Salaj si Maramures. In comuna Gilgau, un camion s-a rasturnat dupa ce marginea drumului s-a sfaramat sub roti. Acelasi lucru s-a intamplat si in localitatea Capalna, comuna Gilgau, unde un camion a rupt un gard dupa ce a derapat. Reabilitarea tronsonului respectiv de drum este executata de o firma spaniola.
Probleme nu sunt numai cu asfaltul
Primarul comunei Ileanda, Petru Satmari, si cel al comunei Gilgau, Cristian Ungur, au sesizat Prefectura cu privire la o serie de probleme tehnice ce apar in cazul lucrarilor de reabilitare a drumului european E58. Astfel, luna trecuta, prefectul Chis Filonas a convocat o intalnire la Ileanda pentru a incerca sa rezolve nemultumirile locuitorilor din cele doua comune. Spre exemplu, in comuna Ileanda s-a propus realizarea accesului spre proprietatile silvice, modificarea podului din vecinatatea bisericii din localitate, asfaltarea a circa 25 de metri reprezentand drumuri de legatura cu E58, decolmatarea si prelungirea santurilor betonate in centrul comunei, detalii care nu erau cuprinse in proiectul initial. In plus, Primaria din Ileanda a cerut constructorului sa realizeze si trotuare pe o lungime de 250 de metri. Trotuarele prevazute initial erau pe un singur sens al drumului european. La Gilgau, s-a constatat ca trebuie refacute toate podetele de acces spre gospodarii si acostamente, pentru ca s-a utilizat prea mult nisip in realizarea lor.