Vineri, 4 septembrie, în prezenţa ministrului Transporturilor, Lucian Bode, a ministrului român al Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, și a omologului ungar Peter Szijjártó au fost deschise secţiunea dintre Biharia-Borş a autostrăzii A3, noul punct de trecere a frontierei dintre România şi Ungaria, Borş II – Nagykereki, dar şi porţiunea de autostradă M4 cu care sectorul românesc face conexiunea.
Alături de oficialii guvernamentali au participat la eveniment reprezentanții managementului CNAIR și cei ai autorităților locale.
Valoarea contractului pentru proiectarea și execuția acestui tronsonului de autostradă dintre Biharia și Borș, parte a Autostrăzii Transilvania, a fost de 145.663.083,37 lei fără TVA, lucrările fiind realizate de către asocierea TRAMECO SA – VAHOSTAV -SK a.s. – DRUMURI BIHOR SA – DRUM ASFALT SRL – EAST WATER DRILLINGS SRL.
Lucian Bode: ”Niciun tronson din Autostrada Transilvania nu mai este blocat în acest moment”
”Anul 2020 este anul construcției Autostrăzii Transilvania. (…) După 10 luni de activitate a Guvernului Ludovic Orban niciun tronson din Autostrada Transilvania nu mai este blocat în acest moment. Guvernul Ludovic Orban şi-a propus aşa cum bine ştiţi o schimbare de paradigmă, o trecere de la un model economic bazat pe consum la un model economic bazat pe stimularea investiţiilor, singurul model care poate garanta o creştere economică solidă, crearea de noi locuri de muncă şi un produs intern brut mai mare pe cap de locuitor. Pentru guvernarea liberală infrastructura de transport va fi coloana vertebrală pe care se va ridica economia României, iar Guvernul Orban şi-a propus ca următorii 10 ani să fie anii reclădirii României. Aşa cum ştiţi, avem o strategie privind dezvoltarea infrastructurii de transport în România pe toate modurile de transport în următorii 10 ani, în care ne propunem să unim toate regiunile România şi mai departe să le unim cu Europa. Avem de asemenea în această strategie asigurată finanţarea pentru că vorbim de finanţare de la bugetul de stat respectiv din fonduri europene nerambursabile. Știţi foarte bine că prin planul naţional de relansare economică ne-am propus şi avem un angajament ferm de aloca în fiecare an 2 la sută din PIB pentru dezvoltarea infrastructurii de transport”, a declarat ministrul Lucian Bode.