Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură au ieșit în teren încă de la început de an și au publicat câteva rânduri și imagini despre plăcuta surpriză de a găsi muncitori pe șantierul A0, autostrada de centură a Bucureștiului, lucrarea de infrastructură considerată cea mai importantă de finalizat în 2024.

Oficialii asociației au filmat, pe 5 ianuarie, un sector de aproximativ 22 de kilometri aferent loturilor 1 și 2 din semi-inelul sudic al A0, între DN5 și A2. Este segmentul construit de asocierea turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri/ Ticaret AS, care ar fi trebuit finalizat în octombrie 2023.

Potrivit hărții interactive întocmite de Pro Infrastructura, “ciotul” de 7 kilometri rămas de inaugurat din lotul 2 este în acest moment la un grad de realizare de aproape 98 la sută, în timp ce lotul 1 (între Jilava și A2) a trecut ușor de 80 la sută.

“La vară până pe A2. Vineri, 05.01.2024, am filmat din dronă Autostrada A0 Sud între DN5 și nodul cu Autostrada Soarelui.

Am rămas surprinși să vedem oamenii la treabă încă din primele zile ale noului an. Așa că tragem speranțe că turcii de la Alsim Alarko vor reuși să se regrupeze și să-și concentreze eforturile pe sectoarele care le-au rămas de executat, după ce în penultima zi din 2023 au deschis tronsonul DN6-DN5.

La cum arată momentan lucrurile, este fezabil să circulăm între DN5 și DN4 în luna martie și din DN4 până în A2 în mai-iunie, adică la vreo 8-9 luni întârziere față de termenul contractual, octombrie 2023. Inaugurarea la sfârșit de mai sau început de iunie 2024, înainte de sezonul estival, ar fi o gură de oxigen la propriu și la figurat atât pentru bucureșteni, mai ales dacă folosesc sau intersectează DNCB des, cât și pentru cei aflați în tranzit regional și de lung parcurs”, se arată în analiza publicată pe Facebook.

credit foto: Pro Infrastructura