De cativa ani, secretarii din primariile de comune au dat iama la facultatile de stat sau particulare pentru completarea studiilor. Fie tineri, fie mai in varsta, acestia s-au aliniat (pentru a nu fi eliberati din functie) dispozitiilor legale care impun studii de specialitate, fie juridice, fie de administratie. Prevederile in acest sens au „facut ochi” in legea functionarului public nr.188/1999, in legea administratiei locale (Legea 215) si in modificarile aparute in Legea 251 din 2006. Daca la inceput s-a admis ca acesti functionari pot fi absolventi si de alte studii superioare si chiar de studii liceale, prin ultimul act normativ aparut s-a reglementat ca secretarii de comune, in termen de trei ani, sa absolve o forma de invatamant superior de lunga durata, fie in drept, fie in administratia publica. Cu toate ca termenul a fost foarte scurt, asa cum am aflat de la subprefectul Marin Nitu, „toti secretarii s-au inscris la facultati, respectiv, au facut dovada inscrierii”. Dar, domnia sa nu a avansat nici un nume de secretar care ar putea ramane fara post, deoarece „pana la vara, la terminarea cursurilor, nu putem spune cu exactitate, cine este si cine nu este absolvent cu licenta. Cei care s-au inscris doar formal la aceste facultati vor fi eliberati din functie”.