In sedinta Consiliului Local Zalau, de azi, 28 mai, consilierii liberali au venit cu un amendament menit sa sprijine în mod real mediul de afaceri din muncipiu – impozitul redus cu 50 la suta pentru cladiri nerezidentiale si scutirea de la plata taxei lunare pe cladiri.

rn

Astfel, consilierul Dana Crisan, a propus reducerea cu 50 la suta a impozitului anual pe cladiri nerezidentiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economica proprie a acestora sau date în folosinta printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfasurarea unor activitati economice catre alte persoane fizice sau juridice, dupa caz, daca în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenta, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii cladirilor au fost obligati, potrivit legii, sa îsi întrerupa total activitatea economica sau detin certificatul pentru situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri prin care se certifica întreruperea partiala a activitatii economice. Un alt amendament vizeaza scutirea de la plata taxei lunare pe cladiri datorate de catre concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinta a unei cladiri proprietatea publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ-teritoriale, dupa caz, daca, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenta ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, utilizatorii cladirilor au fost obligati, potrivit legii, sa îsi întrerupa total activitatea economica.
Având în vedere OUG 69/2020, pentru a beneficia de prevederile lit.a), proprietarii cladirilor au obligatia ca, pâna la data de 15 septembrie 2020 inclusiv, sa depuna la organul fiscal local în a carui raza teritoriala de competenta se afla cladirea o cerere de acordare a reducerii, însotita de o declaratie pe propria raspundere.
Proprietarii care detin cladiri nerezidentiale utilizate pentru activitatea economica proprie, în declaratia pe propria raspundere vor mentiona fie întreruperea totala a activitatii economice proprii stabilita conform prevederilor legale, fie întreruperea partiala a activitatii economice. Proprietarii care si-au întrerupt partial activitatea anexeaza la cerere o copie a certificatului pentru situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri.
În cazul proprietarilor care detin cladiri nerezidentiale date în folosinta pentru desfasurarea unor activitati economice catre alte persoane fizice sau juridice, pe perioada în care s-a instituit starea de urgenta, din declaratia pe propria raspundere trebuie sa reiasa ca acestia se regasesc concomitent în urmatoarele situatii:
– au renuntat la cel putin 50% din dreptul de a încasa contravaloarea chiriei, redeventei sau alta forma de utilizare a cladirii, stabilita conform prevederilor contractuale, pe perioada pentru care s-a instituit starea de urgenta;
– cel putin 50% din suprafetele totale detinute si afectate activitatilor economice nu au fost utilizate, ca urmare a faptului ca titularii dreptului de folosinta a cladirilor respective au fost obligati, potrivit legii, sa îsi întrerupa total si/sau partial activitatea economica.
Proprietarii care detin cladiri nerezidentiale verifica daca cel putin 50% din suprafata totala detinuta si data în folosinta pentru desfasurarea unor activitati economice catre alte persoane fizice sau juridice este afectata de întreruperea totala si/sau partiala a activitatii acestora la data de 14 mai 2020.

rn

Publicitate