Miercuri, 19 septembrie 2019, am asistat si participat la licitatia pentru locurile de parcare de pe strada Teofil Moldoveanu. Procedura de licitatie a fost urmatoarea: pentru o strada neiluminata cu garaje nedemolate, la care proprietarii isi tin masinile afara (chiar si dupa trasarea in orizontala a anumitor locuri de parcare care sa le permita iesirea): pretul de licitatie a fost de 12 lei cu TVA inclus, cu mult peste ceea ce s-a licitat in alte cartiere, unde pretul a pornit de la 5 lei. Pasul de licitare a fost 1 leu, contractele urmand a se incheia pana pe 31 decembrie 2020 (anul daca este incorect, este pentru ca asa a fost declarat de comisia prezenta la licitatie, marturie in acest sens este inregistrarea audio efectuata la fata locului). Au fost licitate 21 de locuri de parcare, in conditiile in care daca primarul Ionel Ciunt si-ar fi facut treaba, am fi avut mult mai multe locuri de parcare. In schimb, s-a ales ca parcarile pe o bucata lunga de strada sa fie trasate orizontal si nu in spic, astfel ca acestea sa fie mai putine pentru a fi licitate si am spune de ce nu supralicitate. Pentru a participa la acesta licitatie, locatarii zonei respective au trebuit sa obtina din partea Serviciului de Administrare a Domeniului Public Zalau, un talon pe care sa-l afiseze in timpul licitatie, efectuate de membrii comisiei, in cazul de fata au fost prezente 3 persoane. Comisia a afirmat ca, contestatiile pot fi facute inscris ulterior si ca in momentul respectiv a respectat o procedura de licitatie. S-a facut o licitatie fara a se face un control in prealabil asupra ceea ce au declarat locatarii respectiv, daca au sau nu au garaje, daca intr-adevar locuiesc acolo, daca tot ceea ce au afirmat in procesul verbal la primirea talonului este si adevarat. In frica de a nu pierde un loc de parcare si in lipsa de atitudine fata de modul cum a fost realizata impartirea parcarii de catre SADPZ, aflat in subordinea Primariei Zalau si implicit a primarului Ionel Ciunt, locatarii au fost dispusi sa liciteze sume care nu se justifica, nici din punct de vedere al iluminatului, care pe strada respectiva "exista, dar lipseste cu desavarsire" si nici din punct de vedere al spatiului. (pentru un loc de parcare s-a ajuns sa liciteze 90 de lei)
rn
In cartierul Porolissum, nu exista vointa politica de a darama garajele ramase pe langa vale, pe strada cu biserica, cele de pe langa platformele vesnic pline de gunoi, multe fiind construite ilegal pe spatiul public. Ceea ce ne face sa presupunem, ca cei care continua sa le detina au legaturi nestiute prin Primaria Zalau, sub administrarea lui Ciunt, in timp ce altii de prin alte zone, s-au trezit cu ele puse la demolare.
rn
O alta situatie, care ne-a fost semnalata tocmai la redactie in momentul redactarii acestui articol, a fost ca anumiti locatarii tot din zona Porolissum, in special cei din zona punctului termic (unde isi fac veacul tot felul de drogati) si din fata Spitalului Vechi, nu au fost informati de licitatie pe considerentul ca blocurile respective sunt prea departe de locurile propuse spre licitare. Doar ca pentru orice om, cu minte la cap, de care nu prea avem parte in aceasta administratie, poate sa constate ca in zona respectiva datorita configuratiei terenului, pentru locatarii nu exista posibilitatea de a avea o parcare, nici daca ar vrea sa o liciteze, fapt ce confirma necesitatea demolarii garajelor din zona.
rn
Modul cum sunt tratate problemele legate de parcari in orasul nostru, fara a veni in sprijinul locatariilor, doar cu dorinta de a mai pune o taxa, indica ce tip de administratie am ales prin votul nostru.