Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) informeaza potentialii beneficiari ca, in conformitate cu H.G. nr. 1174/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data de 31 iulie inclusiv, se depun cererile de plata a ajutorului pentru cantitatile de motorina achizitionate si utilizate in agricultura, aferente trimestrului II al anului 2019.
Cererile se depun la Centrele Judetene ale Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura, respectiv al municipiului Bucuresti, de catre administrator/reprezentantul legal sau imputernicitul acestuia, caz in care imputernicirea este emisa de catre administratorul /reprezentantul legal si este insotita de copia actului de identitate al persoanei imputernicite.
Ajutorul de stat se acorda sub forma de rambursare a diferentei dintre rata accizei standard si rata accizei reduse (stabilita la 21,00 euro/1000 litri) pentru motorina utilizata la efectuarea lucrarilor mecanizate in agricultura.
Valoarea accizei la motorina pentru anul 2019 este de 1,8959 lei/litru.
Pentru sectorul vegetal, cererile de plata pentru rambursare se depun insotite de urmatoarele documente: documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsa, dupa caz; situatia centralizatoare a cantitatilor de motorina achizitionate/utilizate la lucrari mecanizate, aferente perioadei pentru care solicita acordarea ajutorul de stat prin rambursare, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr.9; copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumparare a motorinei emise de vanzator pe numele solicitantilor; copie a documentelor de identitate si/sau a documentelor de inregistrare, in cazul in care au intervenit modificari fata de cererea de acord pentru finantare; adeverinta in original de la Registrul agricol, cu suprafetele aflate in exploatare, in cazul in care au intervenit modificari fata de cererea de acord pentru finantare; adeverinta in original de la Directia pentru agricultura judeteana, pentru suprafetele plantate cu vienobila, in cazul in care au intervenit modificari fata de cererea de acord pentru finantare.
Pentru sectorul zootehnic, cererile de plata pentru rambursare se depun insotite de urmatoarele documente: situatia centralizatoare a cantitatilor de motorina achizitionate/utilizate pentru sectorul zootehnic, aferenta perioadei pentru care solicita acordarea ajutorul de stat prin rambursare, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 9 din OMADR nr.1727/2015 cu modificarile si completarile ulterioare; copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumparare a motorinei emise de vanzator pe numele solicitantilor; situatia privind calculul efectivului rulat / efectivului mediu realizat, intocmita de beneficiar si vizata de medicul imputernicit de libera practica, dupa caz, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 10 din OMADR nr.1727/2015 cu modificarile si completarile ulterioare; copie de pe cererea depusa de catre apicultori la consiliul local in vederea asigurarii acestora de vetre de stupina temporare sau permanente; copie a documentelor de identitate si/sau a documentelor de inregistrare, in cazul in care au intervenit modificari fata de cererea de acord pentru finantare.