Facebook public? în premier? date despre publicitatea electoral? în România, pentru a contracara campaniile de dezinformare ?i manipulare a aleg?torilor, dup? scandalurile legate de alegerile preziden?iale din SUA, Brexit ?i unele alegeri europene, iar hotnews.ro face o analiza a campaniilor comandate de partide pentru alegerile europarlamentare din 26 mai, analiza care dezvaluie un interesant tablou al razboiului politic electoral.
În Facebook Ad Library, reclamele sunt înso?ite de etichete care precizeaz? cine le pl?te?te si informa?ii privind publicul ?int? dupa criterii precum sex, vârst?, zon? geografic?. Sunt date cu aproximare, pe categorii de bugete, ?i bugetele cheltuite. Acest instrument face parte dintr-o strategie de "securizare" de catre Facebook a campaniei electorale pentru alegerile europene.
Cum spuneam, sumele date sunt orientative si reprezint? un interval, iar în text sunt prezentate doar campaniile încadrate la categoria "referitoare la politic? sau probleme importante", nu ?i cele neraportate ca atare.
Din datele prezentate reiese ca PSD pare s? investeasc? mult mai mult decât opozi?ia în publicitate pe Facebook în actuala faz? a campaniei pentru europarlamentare.
Partidul Social Democrat apare cu opt campanii active, dintre care ?ase sunt lansate în ultima s?pt?mân?. Cinci campanii promoveaz? proiectele partidului ?i ale guvernului, doua atac? PNL, iar una promoveaz? un candidat PSD la europarlamentare.
PSD a cheltuit cel mai mult (între 5.000 ?i 10.000 de lei) pentru o campanie despre sprijinul guvernului pentru întreprinderile mici. Patru campanii se incadreaza la intervalul 1.000 ?i 10.000 de lei, inclusiv cele doua în care este atacat PNL.
Pe lâng? aceste campanii comandate de la centru, PSD mai cump?r? publicitate ?i prin alte pagini ale sale, cum sunt Consiliul Na?ional PSD, Departamentul pentru Tineret ?i Sport PSD, Departamentul pentru Agricultur? ?i Dezvoltare Rural? al PSD, cu investi?ii pana la 5.000 de lei.
PNL apare cu 11 campanii active, la care se adaug? multe campanii comandate de filiale locale sau alte entit??i ale partidului.
Dintre cele 11 campanii de la centru, doua sunt de promovare a lui Rare? Bogdan, doua de promovare a lui Siegfried Mure?an, una o promoveaza pe Adina V?lean. o campanie sus?ine referendumul convocat de pre?edintele Iohannis, iar celelalte campanii promoveaz? partidul, bazându-se pe activit??ile unor primari PNL.
Cele mai multe dintre campaniile PNL, inclusiv cele pentru promovarea anumitor candida?i, cost? între 500 ?i 1.000 de lei. Câteva – cea pentru referendum ?i unele pentru promovarea partidului – au costat între 1.000 ?i 5.000 de lei.
Uniunea Salva?i România (USR) are trei campanii centrale în desf??urare, dintre care doua promoveaz? proprii candida?i la europarlamentare, iar una atac? un candidat PSD.
Pentru promovarea candidatului propriu ?i pentru atacarea candidatului PSD, USR a cheltuit sume între 500 si 900 de lei. Pentru cea de-a doua campanie de promovare a unui candidat, USR a cheltuit sub 500 de lei.
USR mai are active foarte multe campanii desf??urate de filiale, de membri sau în parteneriat cu PLUS. Cele mai multe promoveaz? activit??ile partidului, campanii generale precum "F?r? ho?ie", dar ?i pe unii dintre candida?i.
Alian?a 2020 USR PLUS are active 5 campanii, din care trei de sus?inere a unor candida?i, una ataca un candidat PSD, una ataca PSD in anmblu.
ALDE are active patru campanii comandate de la centru, care transmit mesaje de tipul "România în Schengen" sau "s?n?tatea Românilor în Europa".
UDMR are active opt campanii comandate de la centru.
PSD deruleaza pe Facebook cele mai costisitoare campanii dintre toate partidele
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...