Reprezentantii elevilor din structurile de decizie din invatamant – Consiliul national al Elevilor si Consiliile Judetene ale Elevilor – au boicotat simularile pentru Evaluarea nationala si pentru Bacalaureat, organizate luna aceasta. Protestul elevilor, intitulat #foaiagoala, a fost orientat impotriva sistemului de invatamant mult slabit de reforme fara noima, in care elevii sunt simpli figuranti carora li se pretinde sa toceasca si nu sunt incurajati sa-si dezvolte abilitatile. Participantii la examene au fost indemati sa predea foaia goala sau sa-si scrie nemultumirile.

rn

Un parinte din Satu Mare a postat pe facebook protestul copilului sau, o eleva in clasa a XI-a, care scris pe foaia de examen un manifest care merita redat. Pentru ca dezvaluie tarele sistemului, in numele tuturor elevilor afectati.
„Stimati profesori, probabil ati înteles deja ca aceasta nu este o lucrare ca toate celelalte si ca am ales sa ma alatur protestului Consiliului National al Elevilor, în loc sa rezolv subiectul”, este introducerea elevei pe foaia de examen.
"Toata aceasta poveste cu simularile nu a fost decât picatura care a facut paharul sa dea pe dinafara: elevi, parinti si profesori care au ajuns la concluzia ca e destul si ca aceste experimente facute de Ministerul Educatiei Nationale (MEN) trebuie sa înceteze. Desi este un demers lansat de elevi, multi parinti si profesori au decis sa ni se alature”, mai scrie eleva.
”Scopul acestui protest nu este sa îi îndemnam sa nu învete sau sa-si bata joc de simulari sau de munca anumitor persoane. Scopul acestui protest este de a-i face pe cei de sus si din jurul nostru sa înteleaga ca noi, elevii, avem o voce, o parere, o speranta ca reforma învatamântului nu se va mai face din pix, cu modificari peste noapte, cu schimbarea regulilor jocului în timpul jocului si, daca nu noi, cel putin generatiile viitoare sa se bucure de un sistem educational care sa le dezvolte gândirea critica, abilitatile în diverse domenii, talentele etc. În acest moment, daca un elev este interesat de un subiect anume, este nevoit sa îsi aprofundeze cunostintele în afara scolii, ba chiar riscând ca membrii scolii sa critice activitatea lor”, subliniaza eleva protestatara.
”tara asta îsi pierde statutul de tara democratica pe zi ce trece si odata cu asta se duce si tineretul care ar fi putut sa schimbe ceva. Acestea sunt motivele pentru care noi protestam”, îsi argumenteaza eleva nemultumirile, comparand protestul elevilor cu protestul parintilor care ies în strada pentru abrogarea ordonantelor de urgenta.
„De ce vrem sa schimbam sistemul de învatamânt si am ales sa protestam astfel? Deoarece educatia de azi îl formeaza pe omul de mâine, om pe care noi îl numim viitorul tarii. Cât despre forma de protest, exact asa cum parintii nostri ies în strada pentru abrogarea ordonantelor de urgenta, exact asa si noi am cautat o modalitate de a ne face auziti, pentru ca stim ca acum argumentul oamenilor mari este ca suntem minori si ca nu putem decide singuri, dar peste câteva luni sau un an, când terminam clasa a XII-a, se presupune ca suntem si noi adulti si putem lua decizii si fara ajutorul lor”, mai scrie eleva.
„Ei bine, eu am decis. Am decis ca nu mai vreau sa se faca modificari în timpul anului scolar si sa ma afecteze, am decis ca vreau ca scoala sa îmi dezvolte mai mult decât competitivitatea, am decis sa protestez pentru ca fiecare om conteaza si am decis ca tara asta poate avea un viitor mai bun daca luptam pentru asta”, îsi argumenteaza eleva alegerea.
„Consider ca, desi nu am raspuns cerintelor subiectului, mi-am demonstrat cunostintele în ceea ce priveste gramatica si ortografia limbii române. Asta ca sa înteleaga lumea ca exista modalitati de a evalua un elev fara sa îl faci sa urasca scoala, învatatul, temele”, a mai scris eleva, care a precizat în foaia de examen ca va rezolva pe ciorna subiectele primite la simulare.
Pe pagina a cincea a lucrarii, acolo unde eleva scria ca nu stie daca va citi cineva pâna acolo, apare scris mic, cu rosu, de catre profesor „:) am citit”. Iar pe ultima foaie, tot cu rosu, apare scris „foarte bine argumentat si concis”.
Eleva a primit nota 1, dar are un 10 de la parintii ei, care au postat lucrarea fetei pe facebook, cu remarca "O lectie de viata pe care am învatat-o de la fiica mea de 17 ani… Mi-as dori sa ajunga si la cei carora le este adresata de fapt".

rn

Liderii elevilor iau la rost liceele
pentru regulamentele de functionare

rn

Consiliul Judetean al Elevilor Salaj – unica structura de reprezentare a elevilor salajeni in forurile de decizie din invatamant – a demarat o campanie prin care trage un semnal de alarma în privinta regulamentelor de organizare si functionare a liceelor.

rn

„Te-ai gândit vreodata daca drepturile tale sunt cu adevarat respectate in Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF) a scolii tale? Consiliul Judetean al Elevilor (CJE) Salaj se va asigura de respectarea drepturilor elevilor prin verificarea si corectarea fiecarui ROF din liceele salajene în cadrul campaniei “Aprofundam”! Prin aceasa campanie, ne dorim sa atragem atentia unitatilor de învatamânt asupra drepturilor elevilor”, este mesajul transmis de reprezentantii CJE Salaj.