Conducerea Primariei Zalau spune ca nu prea sunt solutii pentru a modifica "pacatosul" sistem de semaforizare, pus in functiune cu multi bani europeni acum cinci ani, pe vremea cand primar era Radu Capalnasiu, si care de atunci ne toaca nervii in intersectii. 

rn

O prima si timida interventie in sistemul de semaforizare se face totusi, pe strada Kossuth, in mijlocul lunii septembrie.
"Din analiza pe care am avut-o pe aceasta tema, singura modificare care s-ar putea face ar fi sa intervenim in softul care comanda sistemul de semaforizare in oras prin a modifica timpi de asteptare la semafor. Prima interventie in sistemul de semaforizare va fi pe Kossuth, unde odata cu inceperea scolii si dupa o discutie cu Politia Rutiera, semafoarele vor ramane cel mai probabil pe galben intermitent. Am incercat sa punem semafoarele pe galben intermitent, dar nu este o solutie. Creeaza mai mare haos de cand este acum. Singura solutie pe care am gasit-o este sa mutam semaforul de pe Kossuth pe intermitent. Modificarea o vom face in cursul lunii septembrie", ne-a declarat dezamagit primarul Ionel Ciunt.
Ciunt a promis cetatenilor in campania electorala din 2016, cand a intrat in cursa pentru Primaria Zalau, ca odata ce ajunge pe fotoliul de primar va schimba situatia si va face modificari. Au trecut doi ani. Ieri, cand l-am intrebat din nou pe primar ce solutii sunt pentru a scapa soferii de haosul creat de acest sistem "inteligent" de semaforizare, am primit doar promisiunea pentru galben intermitent pe Kossuth. E un inceput.

rn

O "mostenire" de la vechea conducere
care da batai de cap Primariei Zalau

rn

S-au implinit in aceasta primavara cinci ani de cand a fost implementat sistemul de semaforizare numit "inteligent", cu care zalauanii sunt batjocoriti prin plantarea acestora in 11 intersectii principale din Zalau si pe te mai miri unde pe unde nu era nevoie. Administratia condusa de Radu Capilnasiu considera acum cinci ani ca "modernizarea" va avea un impact pozitiv. Printre obiectivele proiectului se numara si reducerea timpilor de stationare la intersectie, ceea ce duce la un consum redus de carburant, implicit la reducerea poluarii mediului cu emisii de noxe cauzate de trafic. Numai ca intentiile bune, sa le zicem noi, s-au dovedit paguboase pentru zalauani. A iesit exact pe dos.
Proiectul intitulat "Sistemul de management al traficului din municipiul Zalau" a fost finantat cu bani europeni. S-au cheltuit in total 15,4 milioane de lei, din care 10 milioane de lei fonduri europene nerambursabile, 5,1 milioane de lei de la bugetul central, iar circa 250.000 de lei aportul din bugetul local.