S-au implinit in primavara cinci ani de cand a fost implementat sistemul de semaforizare numit "inteligent", cu care zalauanii au fost batjocoriti in acest rastimp.  In 11 intersectii principale din Zalau si pe te mai miri unde pe unde nu era nevoie au fost plantate semafoare si cinci camere video pe post de radare pe doi kilometri de bulevard, camere care au stat nefunctionale. Semafoarele au functionat in schimb, pe nervi soferilor. Au adus haos in circulatie si, conform conditiilor finantarii europene cu care au fost facute, nimeni nu s-a putut atinge de ele timp de cinci ani. “n campania electorala, Ionel Ciunt promitea ca le va veni de hac. Acum, ca s-au implinit cinci ani, ar fi vremea corectarii situatiei. L-am intrebat pe primar ce solutii are pentru a scapa soferii de "inteligenta" semaforizarii.

rn

Am obtinut deocamdata doar promisiunea ca pe strada Kossuth, de la mijlocul lunii septembrie semafoarele ar putea fi trecute pe galben intermitent si ca nu-i exclusa o interventie la softul sistemului pentru modificarea timpilor de asteptare.
"Din analiza pe care am avut-o pe aceasta tema, singura modificare s-ar putea face ar fi sa intervenim in softul care comanda sistemul de semaforizare in oras prin a modifica timpii de asteptare la semafor. Prima interventie in sistemul de semaforizare va fi pe Kossuth, unde, odata cu inceperea scolii si dupa o discutie cu Politia Rutiera, semafoarele vor ramane cel mai probabil pe galben intermitent", ne-a declarat Ionel Ciunt.

rn

Zalauanii au suferit cinci ani pe post de cobai

rn

Administratia municipiului, condusa de Radu Capilnasiu, considera acum cinci ani ca "modernizarea" va avea un impact pozitiv asupra calitatii vietii locuitorilor din orasul de la poale de Meses. Printre obiectivele proiectului se numara si reducerea timpilor de stationare la intersectie, ceea ce duce la un consum redus de carburant, implicit la reducerea poluarii mediului cu emisii de noxe cauzate de trafic. Numai ca intentiile bune, sa le zicem noi, ale adminstratiei locale s-au dovedit a fi paguboase pentru zalauani. Totul a iesit pe dos.
Proiectul intitulat "Sistemul de management al traficului din municipiul Zalau" a fost finantat prin POR Axa III. Contractul de finantare a fost semnat inca din anul 2011. Valoarea totala a proiectului a fost de 15,4 milioane de lei, din care 10 milioane de lei reprezinta fonduri europene nerambursabile, 5,1 milioane de lei inseamna finantare nerambursabila de la bugetul central, iar circa 250.000 de lei este aportul din bugetul local.
Pentru europeni a fost un proiect pilot, ceea ce inseamna ca sistemul inteligent de semaforizare a fost testat pe zalauani, care au servit drept cobai.