De la inceputul anului, sase tiruri s-au rasturnat pe Meses. Toate cele sase accidente au avut loc in curbele de la kilometrul 72 si de la kilometrul 76, care au si o inclinatie prea mare spre exterior, ceea ce „ajuta” la dezechilibrarea autotrenurilor.
Inca un tir s-a rasturnat pe Meses, sambata, 17 octombrie. Acesta era incarcat cu circa 30 de tone de porumb, potrivit datelor transmise de ISU Salaj. Incidentul a avut loc in jurul orei 14,20 cand D. Nicolae, soferul autotrenului, nu a adaptat viteza la conditiile de drum intr-o curba deosebit de periculoasa, rasturnandu-se pe carosabil. Din fericire, nu s-au inregistrat victime. Autotrenul se deplasa pe ruta Tasnad – Constanta. Au intervenit si pompierii militari pentru a deconecta acumulatorul si a curata carosabilul de scurgerile de motorina si ulei. Tot acestia au luat masuri de prevenire a unui eventual incendiu pana cand autotrenul a fost repus pe roti, cu ajutorul unei macarale din judetul Cluj.

VITEZA, BAT-O VINA
Este al saselea tir rasturnat pe Meses in acest an. Primul s-a rasturnat in luna mai si era incarcat cu sticle de energizant, al doilea in iulie, cand au fost masacrate 250 de oi din 465, iar urmatoarele doua in august – unul incarcat cu mere, altul cu 25 tone de grau. In septembrie un autotren incarcat cu 19 tone de fier vechi a facut balans intr-o curba si s-a rasturnat. In majoritatea cazurilor a fost nevoie de interventia pompierilor pentru evitarea producerii unui incendiu.
Accidentele s-au produs in curbele de la kilometrul 72 si de la kilometrul 76. Autotrenurile s-au rasturnat din cauza vitezei prea mari, spune Nadia Serban purtatorul de cuvant al IJP, dar si din cauza faptului ca acele curbe sunt usor inclinate spre exterior, iar soferii trebuie sa fie atenti pentru ca incarcaturile fac balans daca viteza e prea mare. Viteza maxima permisa este de 90 km/ora, insa este clar ca in curbe trebuie redusa semnificativ, mai ales in cele de pe Meses. O masura pentru reduce-rea vitezei ar fi amplasarea relantisoarelor, potrivit Nadiei Serban. Politistii salajeni supra-vegheaza traficul pe Meses in fiecare weekend, pentru respectarea regimului de circulatie.