decembrie 5, 2025

Ce au promis parlamentarii salajeni si ce au facut

imagine-articol0_51737

Platforma online „cine ce a promis” a realizat un inventar al promisiunilor electorale facute de fiecare parlamentar salajean în campania dinaintea de alegerile din 2012, dar si al celor facute în timpul manatului 2012 – 2016, oferind salajenilor posibilitatea sa vada daca acestia s-au tinut de promisiuni.

Lucian Bode are câteva „restante”

Deputatul PNL Lucian Bode figureaza cu cinci promisiuni electorale. A promis în campania din 2012 reducerea cotei unice de impozitare de la 16 la suta la 12 la suta si cresterea salariului minim pe economie la 850 de RON începând cu 1 ianuarie 2013. Salariul minim pe economie a ajuns în prezent la 1.250 de lei brut. Bode a mai promis reabilitarea drumului DN 1H pe tronsonul Hereclean – Alesd, proiect ce a fost finalizat în urma cu doi ani. Lucian Bode mai figureaza cu promisiunea electorala de demarare a finantarii proiectului Cetatii Bathory din Simleu Silvaniei, cetate care si acum, dupa patru ani, este tot în acelasi stadiu de degradare, nimeni nemiscând un deget pentru modernizarea cetatii. Bode a mai promis construirea unui pod peste râul Crasna si sprijin pentru proiectele de infrastructura ale fiecarei localitati din colegiul în care a fost ales. Printre localitatile din colegiul lui Bode amintim Sâg si Valcau de Jos, unde drumul dintre cele doua comune este catalogat drept cel mai prost drum al judetului.

Mirel Talos s-a tinut de o promisiune din trei

Deputatul ALDE Mirel Talos a promis trei obiective importante pentru zalauani. Doar una din cele trei promisiuni a fost realizata – reabilitarea Garii CFR Nord Zalau. Celelalte trei promisiuni au ramas în acelasi stadiu ca în 2012 pe când promitea. Mirel Talos a promis construirea de parcuri industriale în orasele Salajului. La ora actuala doar orasul Jibou are un parc industrial, care a fost construit înainte de a ajunge Mirel Talos deputat. Talos a mai promis si realizarea tronsonului II al soselei de centura a Zalaului. Misiunea s-a dovedit imposibila si, în cele din urma, Guvernul României a preluat problema de la autoritatile locale ci nu de autoritatile locale, soseaua fiind „mutata” din administrarea primariei în administrarea Ministerului Transporturilor pentru a duce lucrarea la bun sfârsit, dupa sase ani de promisiuni.

Iuliu Nosa ne-a promis autostrada

Deputatul PSD Iuliu Nosa are trei promisiuni electorale. Prima promisiune a lui Iuliu Nosa a fost de a aduce autostrada prin Salaj. Din 2012 si pâna în prezent, nu s-a reusit nici macar realizarea studiului de fezabiltiate pentru autostrada care trebuie sa traverseze Salajul. Cel mai probabil doar anul viitor vor începe primele lucrari la autostrada care va traversa Salajul. Pâna atunci se lucreaza intens pe tronsoanele de la granita cu Salajul, la Nadasel si la Suplacu de Barcau. Iuliu Nosa a mai promis alimentarea cu apa a tuturor localitatilor din colegiul sau. Statistica arata astazi ca mai mult de jumatate din Salaj nu este racordat la o retea publica de apa. Nosa a mai promis sprijin pentru achizitionarea utilajelor agricole de catre agricultori si reabilitarea drumului de pe malul drept al Somesului prin localitatea Ciocmani pâna la granita cu judetul Cluj. stop_coloana

Denes a promis ce nici nu s-a putut face

Deputatul UDMR Seres Denes figureaza cu trei promisiuni electorale. Denes le-a promis celor care l-au votat ca va avea grija sa realizeze un cadru legislativ pentru întarirea autoritatilor locale. Denes a mai promis reorganizarea administrativ-teritoriala fara desfiintarea judetelor si a comunelor actuale. “n prezent, ideea regionalizarii a cazut odata cu Guvernul Boc si Ponta. Asa ca judetele au ramas la fel cum au fost, da rnici regionalizare nu s-a facut. Denes a mai promis alimentarea cu apa a tuturor comunitatilor din colegiul în care a fost ales, refacerea limitelor barajului de la Vârsolt si reabilitarea drumului Nusfalau – Crasna – Creaca. Drumul judetean a fost reabilitat, însa a fost reabilitat prin interventia Consiliului Judetean Salaj. Limitele barajului de la Vârsolt au ramas în continuare aceleasi, existând riscul de inundatii în orice moment.

Vegh a avut gânduri mari; mari de tot

Obiectul muncii parlamentarilor este acela de a legifera, adica de a dezbate, a analiza si de a da legi. Vegh Alexandru, senator UDMR, nu a tinut cont de aceste obiective ale parlamentarilor si a facut promisiuni electorale exact ca ale unui ales local. Vegh a promis sprijinirea mediului de afaceri si atragere de investitori. Economia Salajului este însa în declin în anul 2016, la patru ani de la aceasta promisiune, care trebuie pusa în aplicare de autoritatile locale si nici decum de parlamentari. Vegh a mai promis si sprijinirea absorbtiei de fonduri europene si revizuirea Constitutiei, reorganizare teritorial-administrativa si cadru legislativ care sa sprijine dezvoltarea IMM-urilor. Niciuna din aceste promisiuni nu a fost realizata. Atât ideea de modificare a Constitutiei, cât si reorganizarea sunt doua proiecte care au cazut odata cu guvernele care le sustineau. Mediul de afaceri este în… galeata.

Pop a promis marea cu sarea

Senatorul PSD Gheorghe Pop ne-a promis ca Autostrada Transilvania va fi finalizata cât mai repede în Salaj. Promisiunea dateaza din 2012. La patru ani distanta, promisiunea poate fi la fel de actuala si folosita si în campania din toamna, pentru ca Salajul nu a vazut înca nici macar un micrometru de asfalt de autostrada. Pop a mai promis si finalizarea centurii Zalaului, alt proiect ratat. A mai promis si sprijinirea de construire a blocuri ANL în Salaj si în special în Jibou. Nimic. Pop a mai promis noi locuri de munca, modernizarea infrastructurii rutiere, dezvoltarea turismului din Salaj si asigurarea finantarii unor proiecte europene. Niciunul din aceste obiective nu se poate numi „realizat”. Fragment din promisiunea cu asigurarea finantarii europene poate fi bifat daca luam în considerare ca cei doi copii ai senatorului au primit aproape 800.000 de lei, conform declaratiei de interese a lui Pop Gheorghe. Pop a mai promis cabinete medicale în comune si realizarea unei legi care sa oblige constructorii sa faca trotuare pe marginea drumurilor nationale.