Din multe puncte de vedere, campania electorală din acest an nu seamănă cu campaniile electorale anterioare. În primul rând, partidele primesc bani de la buget pentru această lună de reclamă politică. Gata cu sponsorizările oferite “pe mustață” de marile firme unor partide și candidați, ca după alegeri să-și ia partea leului. Fiecare partid și partiduleț primește bani în funcție de numărul de candidați propuși pentru primării și pe listele de consilieri locali și județeni. Sunt precis delimitate sumele: 40 la sută pentru presă, 40 la sută pentru afișe și pliante, iar restul pentru cheltuieli specifice campaniei. Diferită va fi și votarea propriu-zisă. Fiecare secție va fi dotată cu sistem electronic de control. Nu va fi posibil votul multiplu, pentru că fiecare buletin de identitate al fiecărui votant va fi scanat. Se presupune că vor lipsi gălețile cu cadouri. Lipsa uleiului, zahărului și nu în ultimul rând a băuturii îi vor dezamăgi pe mulți alegători, în special pe cei defavorizați. Locul cadourilor va fi luat de promisiuni. stop_coloana “Nu mă votezi, te tai de la ajutorul social”, va spune primarul în funcție. Contracandidatul va promite ajutoare sociale, dar și altfel de ajutoare pentru cei ce-i vor acorda votul. De câștigat au tot partidele mari, pentru că ele au putut depune liste complete. Dezavantajați, după noua lege, sunt independenții și partidele mici, pentru că legal au mai puține resurse. Dar nu se știe de unde sare iepurele. Abia am intrat în campanie, totuși. E timp suficient ca partidele și alegătorii să se acomodeze la noua situație.