Firmele lui Galis si Huluban au intarziat lucrarile la Autostrada Transilvania

imagine-articol0_49319

 

 

Firmele celor doi oameni de afaceri retinuti ieri seara de DIICOT Salaj – Ioan Huluban si Ioan Galis – au fost subcontractate de firma Bechtel pentru realizarea de lucrari pe Autostrada Transilvania tronsonul Gilau – Turda, finalizat intr-un final. Cele doua firme – Eurocard 2000 si Eurocard 2007 – nu si-au platit angajatii, astfel ca muncitorii au refuzat sa mai continue lucrarile la autostrada in zona localitatii Lita (judetul Cluj). Intr-un final, situatia s-a rezolvat cu mai multe interventii de la nivel inalt. Ziua de Cluj scria inainte de finalizarea tronsonului Gilau – Turda, pe portalul autostrada-transilvania.ro ca „56 de şoferi de camioane de la o societate subcontractoare a companiei Bechtel, care construieşte Autostrada Transilvania, au oprit lucrul supăraţi că nu şi-au mai primit salariile de trei luni. Oamenii au oprit camioanele în apropiere de localitatea clujeană Lita. Unul dintre şoferi a declarat că este angajat al societăţii Eurocard 2000 Zalău şi că, de trei luni, nu şi-a mai primit salariul.  << Este o bătaie de joc. Pe lângă faptul că lucrăm în nişte condiţii de mizerie, nu avem toalete şi locuri unde să ne spălăm, am ajuns să lucrăm şi pe gratis. De trei luni nu am mai primit niciun ban, dar sunt colegi care aşteaptă de mai mult timp decât mine. în plus, deşi ni s-a spus că avem contracte de muncă, atunci când am fost la spital, mi-am plătit din banii mei, pentru că am aflat că nici asigurat la sănătate nu sunt. în aceste condiţii, nu mai putem lucra >>, a spus şoferul. << Am oprit camioanele şi nu mai mergem nicăieri. Unii colegi au camioanele pline cu materiale pentru autostradă, alţii sunt cu camioanele goale, dar noi nu plecăm de aici până când şefii nu vin să stea de vorbă cu noi”, a spus un alt muncitor. >> Circulaţia în zonă nu a fost blocată, camioanele fiind oprite pe marginea drumului. Muncitorii angajaţi la societăţile Eurocard 2000 şi Eurocard 2007, ambele din Zalău, aşteptau ca la faţa locului să se deplaseze reprezentanţii societăţilor, pentru a discuta situaţia”, scria atunci Ziua de Cluj.