Cardul de sănătate a devenit o corvoadă
Problemele cu cardul de sănătate continuă din pricina sistemului informatic, care se blochează sau este greu accesibil. Preşedintele Case Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Sălaj, Marius Tăutu, ne-a spus că au fost reclamaţii din partea pacienţilor, care se plângeau că nu merge sistemul şi că nu pot avea acces la servicii medicale. În lipsă de alte soluţii, Tăutu le recomandă pacienţilor ca, dacă nu merg cardurile, să nu se impacienteze şi să meargă la CJAS Sălaj să primească adeverinţe de asigurat. Aşa se face că sistemul, care se dorea să faciliteze accesul la servicii medicale, devine o adevărată corvoadă atât pentru pacienţi, cât şi pentru medici. Era cum era fără card, dar acum, cu card, te duci la medic, vă chinuiţi un pic împreună cu sistemul informatic, mai faci un drum la Casa de Asigurări de Sănătate, stai la coadă, că or fi mulţi în situaţia ta, apoi te întorci la medic cu adeverinţa. Dacă îţi ajunge ziua primeşti serviciile medicale, dacă nu, rămâne pe altădată.
Managerul Spitalului Judeţean spune
că s-a dublat timpul pentru o consultaţie
Laurenţiu Barna, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Zalău, a declarat ieri pentru Graiul Sălajului că sistemul merge greu, cardurile se blochează, iar timpul alocat unei consulataţii s-a dublat din pricina acestor probleme. „Mai sunt probleme; mulţi pacienţi vin cu cardurile neactivate, pentru că n-au reuşit să ajungă la medicii de familie. Unele carduri se blochează, platforma merge încet… e destul de complicat şi destul de greu. E o încetineală mare, se lucrează foarte încet. Dacă înainte o consultaţie dura aproximativ 15 minute, adică se puteau face patru consultaţii pe oră, acum nu ştiu dacă se pot face două consultaţii pe oră. Fără să mai vorbim de eliberarea reţetelor”, explică Barna.
Managerul spitalului recomandă pacienţilor să aibă răbdare şi să fie înţelegători. stop_coloana „E un început greu, dar eu zic că se va rezolva dacă vom da dovadă de tenacitate şi de calm. Şi pacienţii trebuie să înţeleagă că trebuie să le activăm cardurile şi avem doi oameni care în fiecare zi nu fac nimic altceva decât să activeze carduri, iar când acestea se blochează e greu, dar trebuie răbdare”, spune Laurenţiu Barna.
Ministrul Sănătăţii cere medicilor de familie
să respecte drepturile pacienţilor
Ministerul Sănătăţii atrage atenţia tuturor medicilor de familie că, în conformitate cu contractul pe care îl au încheiat cu casele de asigurări de sănătate, sunt obligaţi să acorde asistenţă medicală pacienţilor de pe listele lor, precizând că a avut sesizări legat de atitudinea unor reprezentanţi ai medicilor de familie care refuză acordarea asistenţei medicale motivând blocarea sistemului informatic de preluare a cardului de sănătate.
Nicolae Bănicioiu, ministrul Sănătăţii, cere medicilor de familie să dea dovadă de responsabilitate şi profesionalism, aşa cum au făcut şi până în prezent şi să respecte drepturile pacienţilor, care sunt contribuabili la sistemul de sănătate. Ministrul Sănătăţii subliniază că implementarea sistemului prin cardul de sănătate nu trebuie să reprezinte un pretext pentru neacordarea serviciilor medicale la care pacienţii au tot dreptul.
Ministrul Sănătăţii cere reprezentanţilor caselor de asigurări de sănătate şi direcţiilor de sănătate publică să verifice la toţi furnizorii de servicii sesizările care vin din partea pacienţilor.
