Locatarii blocului G88 au caştigat lupta cu Compania de Apă
Războiul nedrept dus de aproape două săptămâni între locatarii blocului G88 de pe Bulevardul Mihai Viteazul din Zalău din Zona Uz Casnic şi Compania de Apă Someş SA – Sucursala Sălaj a luat sfârşit. Articolele publicate în ziarul nostru referitoare la nedreptatea sistării apei, cu toate că locatarii au branşament individual şi mulţi au plăţile la zi, au dat rezultate, iar Compania de Apă a renunţat la abuz. Începând de miercuri, locatarii de bună credinţă au putut să semneze contractele individuale pentru a li se da drumul la apă.
“S-au înţeles şi şi-au împărţit cheltuielile pe fiecare apartament. De fapt, problema la dânşii era că nu exista un şef de bloc şi nu a existat nici înainte cineva care să repartizeze cheltuielile din factura generală cum facturează compania. Ne-am înţeles cu cel care a răspuns de lucrarea de separare şi a adus un tabel cu toate semnăturile locatarilor care au recunoscut datoriile faţă de companie. Acum a început contractarea pe apartament şi se pun contoarele la fiecare apartament care şi-a achitat datoriile”, a declarat ieri pentru Graiul Sălajului, directorul Companiei de Apă Sucursala Sălaj, Eugen Pop.
Cum se face şi cât costă branşamentul individual
700 de lei s-a plătit pe garsonieră pentru branşamentul individual la blocul de garsoniere G88 din Zalău. L-am întrebat pe Eugen Pop în ce condiţii pot zălăuanii să-şi facă branşament individual, pentru a scăpa de veşnica ameninţare cu debranşarea din pricina rău-platnicilor. “Conform legislaţiei în vigoare, braşament individual se poate face numai dacă toţi locatarii din bloc sunt de acord cu acest lucru. Noi, compania, şi sucursala Zalău, am spus că dacă 50 plus 1 la sută stop_coloana sunt de acord, suntem şi noi de acord să deblocăm situaţia, pentru că sunt unii rău-platnici care niciodată nu vor fi de acord. Noi am acceptat să deblocăm situaţiile, cel puţin în zona Zalăului şi facem proiectul pe gratis”, ne-a spus Pop.
L-am întrebat pe Eugen Pop dacă în cazul branşamentului individual se plătesc şi pierderile de pe scară, având în vedere că un locatar al blocului MV 8 din Dum-brava Nord ne-a spus că plăteşte factură pe nouă metri cubi, deşi consumă doar şase. Directorul Companiei de Apă ne-a spus că “în funcţie de situaţia tehnică a fiecărui bloc, legislaţia dă două situaţii”. “O situaţie este în momentul în care contoarele sunt scoase în afara proprietăţii, pe domeniul public, şi-atunci se poate face contract individual cu fiecare apartament şi se face factură pe fiecare apartament. A doua situaţie este când din pricina situaţiei tehnice sau a amplasamentului blocului nu se pot scoate contoarele în afara proprietăţii blocului, iar contoarele sunt pe scară, sau pe etaj sau la fiecare uşă, atunci rămâne un contract pe bloc, pe contorul ge-neral, dar se face convenţie de facturare cu fiecare apartament, iar factura va veni pe fiecare apartament. Iar în momentul în care un apartament nu plăteşte, nu se mai opreşte contorul general, ci se ia contorul de la uşa apartamentului”, explică Pop.
