decembrie 5, 2025

46 la sută dintre romani nu sunt interesațI de campania electorală

imagine-articol0_42211

46,1 la sută dintre români sunt “puțin interesați sau deloc interesați” de campania electorală, reiese dintr-un sondaj Inscop Research realizat în perioada 2 – 8 octombrie 2014. “Foarte interesați” de campania electorală s-au declarat 17,6 la sută din români, în timp ce 35,2 la sută sunt “interesați”. 1,1 la sută dintre români nu știu sau nu răspund.
Deputatul Iuliu Nosa, cel care se ocupă de campania PSD la nivelul județului Sălaj, ne-a declarat ieri că “cel mai important mesaj al campaniei electorale este să-i determinăm pe oamenii să se prezinte la vot”. Potrivit acestuia, lipsa de interes a 46,1 la sută din români în campania electorală ar putea afecta și prezența la vot. “Nu ne-am dori să avem un absenteism atât de mare în ziua alegerilor, pentru că este o zi foarte importantă”, susține Nosa.
Pe de altă parte, co-președintele Alianței Creștin-Liberale (ACL) Lucian Bode susține că “sondajele sunt instrumente folosite de competitorii electorali pentru a măsura printre altele intenția de vot, evoluția sau involuția unor indicatori în ceea ce privește candidații”. “Sondajele nu aduc voturi! În toate măsurătorile nostre, prezența la vot depășește 55 la sută din electoratul cu drept de vot”, ne-a transmis ieri Bode.

71 la sută din români știu cu cine vor vota
În ceea ce privește candidatul ales, 70,9 la sută dintre români afirmă că știu sigur cu cine vor vota la prezidențiale, în timp ce 18 la sută nu au această certitudine, iar 11,2 la sută nu știu sau nu răspund.
La întrebarea “De care din următoarele persoane știți că și-au depus candidatura pentru alegerile prezidențiale de luna viitoare?” 97,1 la sută au afirmat că știu de candidatura lui Ponta. Pe locul doi ca notorietate se situează Klaus Iohannis (95,3 la sută), apoi Elena Udrea (95,2 la sută), Călin Popescu Tăriceanu (91,6 la sută), Monica Macovei (88 la sută), Dan Diaconescu (82,2 la sută), Corneliu Vadim Tudor (78,7 la sută), Teodor Meleșcanu (78,6 la sută), Kelemen Hunor (63,1 la sută), stop_coloana Gheorghe Funar (47,4 la sută). Sub 40 la sută dintre români știu de candidaturile lui William Brânză (36,5 la sută), Szilagyi Zsolt (31,5 la sută), Constantin Rotaru (23,3 la sută) și Mirel Amariței (23,2 la sută).

55 la sută din români sunt interesați în mod direct de subiectele dezbătute în campanie
Cu afirmația “subiectele dezbătute în campania electorală au legătură cu problemele care mă interesează în mod direct” și-au exprimat acordul 55 la sută dintre subiecții intervievați, în timp ce 31,6 la sută au spus că nu sunt de acord, iar 13,4 la sută nu știu sau nu răspund. Pe de altă parte, 36,5 la sută dintre români sunt de acord cu ideea că subiectele dezbătute în campanie nu au legătură cu problemele țării, în timp ce 46,4 la sută nu sunt de acord cu această afirmație. 17,2 la sută nu știu sau nu răspund.
Totodată, 46,5 la sută dintre respondenții sondajului consideră că au cunoștință de programele principalilor candidați, 35 la sută declară că nu cunosc, iar 18,5 la sută nu știu sau nu răspund.

28 la sută din români și-ar schimba opțiunea de vot după campanie
Sondajul mai relevă că 28 la sută dintre români și-ar putea schimba opțiunea de vot ca urmare a acestei campanii electorale, în timp ce 55,9 la sută infirmă o asemenea posibilitate, iar 16,2 la sută nu știu sau nu răspund.
Sondajul are o eroare maximă de trei la sută, la un grad de încredere de 95 la sută. Volumul eșantionului a fost de 1.095 persoane și este reprezentativ pentru populația României de 18 ani și peste 18 ani. Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenților.