Planul pentru construcţia de autostrăzi este revizuit. România ar trebui să construiască doar 656 kilometri de autostradă şi 2.226 kilometri de dru- muri expres până în anul 2030, în condiţiile în care fostul ministru al Transporturilor, Dan Şova, promitea în aprilie 1.800 kilometri noi de autostradă până în anul 2020, reiese din Master Planul General de Transport ce va fi făcut pu-blic azi, când va fi prezentat în cadrul şedinţei comisiilor reunite de transport ale Parlamentului. Mediafax a publicat ieri extrase dintr-un document de sinteză al Master Planului.
Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Sibiu – Braşov (103 km), Ploieşti – Comarnic (49 km), Craiova – Piteşti (115 km), Comarnic – Braşov (54 km), Braşov – Bacău (158 km) şi Gilău – Borş (177 km), în acest ultim tronson fiind inclusă şi porţiunea care traversează Sălajul. Costul total estimat pentru aceste proiecte este de 6,28 mi-liarde de euro fără TVA.
În plus, Master Planul cuprinde construcţia de drumuri expres însumând aproximativ 2.200 de ki-lometri, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizând circa 17,5 miliarde euro fără TVA. În actuala variantă a Master Planului, secţiunea Sibiu – Piteşti, de 115 km, una dintre stop_coloana cele mai aşteptate autostrăzi din România, promisă de autorităţi, figurează ca viitor drum expres. Şi în ce priveşte tronsonul care traversează judeţul nostru au fost în trecut discuţii privitoare la transformarea lui în drum expres, în condiţiile în care nu au fost identificate surse de fi-nanţare, iar ulterior s-a vehiculat ideea că porţiunea care priveşte judeţul nostru va fi finanţată din bani proveniţi din acciza suplimentară de 7 eurocenţi la carburant, introdusă în primăvară.
Şova afirma în aprilie că România va avea o reţea de 2.440 de kilometri de autostradă în anul 2020. În ultimii doi ani au fost inauguraţi 242 de kilometri de autostradă, anul trecut fiind finalizaţi 116 kilometri şi contractate lucrări pentru 247 de kilometri. România avea, la finele anului trecut, 644 km de autostradă.
Master Planul General de Transport este un do-cument strategic în baza căruia vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transport aferente perioadei 2014 – 2020. (A.I.)