Cu mocănița prin Europa
În politica noastră de pe tărâmurile mioritice funcționează bine treaba cu locomotiva. Este vorba despre liderul care trage partidul în sus. Adică, procentual stă mai bine decât formațiunea sa în preferințele electoratului. Doar să tragem cu coada ochiului la MRU ori la Corina Crețu, ori la Norica Nicolai sau, de ce nu, la Elena Udrea. Dar poate de vină nu este acest tip de campanie ce mizează pe candiații locomotivă, ci și electoratul în ansamblul său. Neamul acesta al nostru dezvoltă încă o masă de alegători ce se încred într-un fel de caracter mesianic al celui ce aspiră la demnități publice. Românul despre care se spune că nu are suficient spirit de echipă, nici nu se ghidează după o echipă, după un concept, după o doctrină mediată partinic, după un crez de grup. Nu întâmplător, în această campanie electorală pentru europarla-stop_coloana mentare partidele au recurs la imaginea unor vedete, fie ca pot face sau nu ceva în politică. Unele formațiuni cu Diesel-ul, altele cu mocănița, caută să seducă un electorat epuizat de lipsuri, prostit până la tâmpeală de circul mediatic de la TV și care să mai fie și dispus să meargă la vot. Suntem o nație într-o gară în care trenul electric nu mai vine și care se uită la TGV-uri numai în filme produse de alte nații, care au știut să facă o politică economică coerentă, cu politicieni coerenți.
