Ministrul Transporturilor, Dan Sova, vrea sa ne consoleze pentru ca platitm mai multi bani pe carburanti de la 1 aprilie cu o pro-misiune ca vom avea autostrada, undeva…pana in 2020. Din ce spune Sova reiese ca tronsonul de autostrada care trece prin Salaj intra in calculele pentru construirea a inca 1.800 de kilometri de autostrada in Romania pana la sfarsitul deceniului.
Deocamdata, s-a dat startul pentru efectuarea de studii de fezabilitate. O parte din bani vor fi accesati din fondurile europene pe care le are tara noastra la dispozitie in exercitiul financiar 2014 – 2020. Dar in ce priveste Salajul, autostrada pe care o asteapta judetul nostru nu intra in planurile cu fonduri europene.
Ministrul Sova face cunoscut ca statul va folosi bani din acciza suplimentara de sapte eurocenti la carburant, care a intrat în vigoare de la 1 aprilie, pentru constructia a 697 de kilometri de autostrazi, in care este inclusa si portiunea de pe ruta Suplacu de Barcau – Gilau, tronsonul din care fac parte si cei 82 de kilometri de autostrada prevazuta pe teritoriul judetului Salaj. Tot aici, la autostrazi construite din acciza, intra sii rutele Târgu – Mures – Târgu-Neamt – Siret, Bucuresti – Giurgiu, Calafat – Craiova, respectiv Craiova – Alexandria. Guvernul esti- meaza ca va colecta anul acesta doua mi-liarde de lei de la cumparatorii de carburanti, iar anul viitor 2,4 miliarde de lei.
stop_coloana
Se liciteaza…
Ministrul transporturilor a precizat ca anul trecut Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR) a scos la licitatie constructia a 247 de kilometri de autostrazi, printre care tronsoanele Lugoj – Deva (trei loturi), Sebes – Turda (patru loturi) sau Comarnic – Brasov. CNADNR se pregateste sa lanseze licitatii pentru alti 375 de kilometri de autostrazi anul acesta, printre care Sibiu – Fagaras, Nadlac-Arad (lot 2), Suplacu de Barcau – Bors sau Câmpia Turzii – Ogra -Târgu – Mures.
Cu ce se poate „lauda”
Romania la capitolul autostrazi
În prezent, România are 645 de kilometri de autostrazi, din care 145 au fost construiti inainte de Revolutie. Cel mai bun an la capitolul inaugurari de autostrazi a fost 2012, când CNADNR a deschis circulatia pe circa 140 de kilometri noi de astfel de drumuri.