Douazeci de membri ai sindicatului din invatamantul salajean s-au alaturat ieri celor aproximativ 10.000 de ca-dre didactice din tara care au marsaluit pe strazile Bucurestiului, nemultumiti de venituri si conditiile de munca. Din totalul de 3.826 de cadre didactice din judet, 2.500 sunt membri de sindicat.
Membrii Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI) au organizat ieri un mi-ting de amploare la Guvern, urmat de un mars pana la Pa-latul Parlamentului. Principala revendicare a profesorilor este alocarea a sase la suta din PIB pentru educatie. „Lupta nu este gata, abia acum a inceput si urmeaza alte actiuni”, ne-a declarat ieri Vasile Sarb, liderul sindical care reprezinta liceele salajene, prezent la evenimentul din Capitala. Pentru ca au ajuns la capatul rabdarii din cauza salariilor mizere, profesorii au de gand sa mearga „pana in panzele albe” pentru a-si dobandi drepturile. Sindicalistul salajean mai spune ca, daca nici dupa acest protest Guvernul nu va gasi solutii, se va face un „referendum” pentru o viitoare greva generala. „Dupa mitingul din Piata Victoriei, o delegatie formata din reprezentanti ai FSLI au mers la primul ministru si i-au prezentat revendicarile noastre si urmeaza negocierile”, explica Sarb. „Suntem con-stienti ca nu vor putea fi solutionate toate revendicarile noastre, insa cele mai importante, precum alocarea a sase la suta din PIB pentru invatamant, ar trebui luate in calcul”, adauga Vasile Sarb.
Revendicarile profesorilor
Printre revendicarile profesorilor se numara: alocarea, incepand cu 2014, a minimum sase la suta din PIB pentru educatie; modificarea Legii Educatiei Nationale, inclusiv in ceea ce priveste statutul personalului didactic (sa se elimine discriminarile existente in prezent si cresterea gradului de implicare a cadrelor didactice in luarea deciziilor); adoptarea unei legi de salarizare prin care salariile profesorilor debutanti sa creasca cu 50 la suta, iar raportul dintre salariul de baza maxim si cel minim sa fie doi la unu; dar si regandirea programelor scolare si a sistemului de evaluare a elevilor. Profesorii vor sa puna accent mai mare pe la-tura formativa a elevului, decat pe cea informativa, iar prin evaluare sa verifice capacitatea elevilor de a aplica practic cunostintele dobandite. Asta pentru ca scolarii sa faca fata cerintelor in schimbare si competitiei de pe piata fortei de munca.