Ministerul Educatiei isi pune mintea cu pruncii. Cu cei pana in trei ani. Ultimul demers intrece aproape toate „ambitiile” acestui minister de a face ceva, de a se remarca. Orice, dar sa fie facut. Daca mai ieri vorbeam de introducerea unor discipline precum educatie financiara sau filosofie in clasele primare, azi discutam despre educatia din frageda pruncie. Ministerul Educatiei a reusit „performanta” sa elaboreze un „Ghid pentru educatie timpurie a copiilor cu varsta cuprinsa intre nastere si trei ani”. Si nu orice ghid. Rasfoind brosura observam tot felul de teorii consacrate formulate de autori celebri, precum Piaget, Bowlby, Maslow sau Rogers, care au stat la baza conceperii ghidului de educatie timpurie.
Mai marii Educatiei au si motive pentru care au elaborat ghidul pentru educatie timpurie. Prin interventia timpurie in educatia copiilor se reduce gradul repetentiei, in special in invatamantul primar si eliminam riscul parasirii timpurii a scolii. Cu cat interventia survine mai tarziu, pro-blemele de comportament si educatie au sanse mai mici de remediere, iar costurile asociate si prognosticul pot fi nefavorabile, spun acestia.
Educatia timpurie nu este o noutate in Europa. Insa, asa cum ne-au obisnuit guvernele, de cand am intrat in UE si pana in prezent, preluam de ici si lipim dincolo. Proiecte-pilot finalizate in ani multi de studiu in alte state europene, le copiem si le adaptam la nevoile noastre. Nu au fost explicate concret mecanismele, nu s-a efectuat un studiu premergator. Nu a iesit nimeni in fata sa spuna, de exemplu, ce impact ar avea o astfel de programa de educatie timpurie asupra copiilor romani. Cum leaga domnii guvernanti deprinderile din gradinita ale copiilor cu cunostintele din ciclul primar, gimnazial, liceal. Cum si de catre cine vor fi supravegheati si instruiti educatorii sau daca e necesara reprofesionalizarea personalului.
Asteptam ghidul pentru educatia embrionului, a fatului ca sa crestem rata de promovabilitate la bacalaureat. Sa fie pruncii educati sa nu mai fraudeze la examene. Educatia a atins pragul falimentului moral.