Festivalul Roman Porolissum nu prea a fost asa cum s-a dorit in ce priveste priza la public, asa ca Primaria se gandeste sa comaseze anul viitor evenimentul cu Zilele Cetatii Zalaului, asa cum a fost pana in 2011.
Primarul Radu Capilnasiu a anuntat vineri intr-o conferinta de presa ca a noua editie a Festivalului Roman a fost un succes din unele puncte de vedere, precizand ca nu este un eve-niment la care sa participe zeci de mii de persoane, pentru ca se adreseaza mai degraba unui public tinta. „A fost un festival remarcat de participanti prin nivelul de organizare a evenimentelor care s-au desfasurat pe tot parcursul acestuia. Suntem multumiti de ceea ce s-a facut. Participarea nu a fost la nivelul la care ne asteptam, tocmai de aceea ne gandim sa comasam din nou Festivalul Roman Porilissum cu Zilele Zalaului. Putem discuta cu autoritatile judetene pentru sprijin ca sa comasam aceste doua evenimente. Noi, de fapt, am inceput acest festival solicitand sprijinul Consiliului Judetean si a fost o coparticipare cu o finantare mai mica in ceea ce priveste costurile. Poate reusim sa gandim impreuna un festival de anvergura, deoarece cu totii vom avea de castigat la realizarea unui eveniment mai puternic si cu o conotatie mai mare”, spune Capilnasiu.

Pe ce s-au dus 400.000 de lei
Cheltuielile pentru Festivalul Roman s-au ridicat la suma de 400.000 de lei, constand in bani de la bugetul local, sponsorizari bani obtinuti prin proiectul „Promovarea Festivalului Roman Zalau Porolissum – instrument de promovare a situ-rilor arheologice din Municipiul Zalau”, lansat de administratia locala si finantat prin Programul Operational Regional, Axa 5 – Dezvoltarea durabila si promova- rea turismului, finantat de Uniunea Europeana.
Potrivit directorului econo-mic al Primariei Zalau, Mariana Cuibus, din proiect s-au cheltuit 278.266 de lei, din bugetul local 120.000 de lei, din care 35.000 de lei au fost din sponsorizari. „Cu banii de la bugetul local am platit trupa de reconstituire istorica Savaria Legio XV Apollinaris din Ungaria si pe cei de la Haggard si Ad-Hoc, pentru ca nu puteam sa facem aceste plati din finantarea primita de la Uniunea Europeana prin proiectul de promovare a Festivalului Roman. Tot aici intra cazarea si masa acestora. Din aceste sume s-au platit si costurile cu promovarea, adica aparitiile TV, vederile, insignele, tricourile, afisele, participarile la targurile de turism, bannere pantru stalpi, calendare de buzunar, pixuri etc”, spune Mariana Cuibus.

Costurile cu Haggard sunt secrete
Cat s-a cheltuit cu trupa Haggard ramane un secret, deoarece autoritatile locale spun ca a existat o clauza contractuala care presupune pastrarea confidentialitatii in ceea ce priveste suma ceruta de trupa germana de rock.
„Vrem sa le multumim institutiilor cu care am colaborat pentru buna desfasurare a evenimentului. Vreau sa le multumesc si colegilor pentru implicare, deoarece vreau sa stiti ca tot ce s-a intamplat in aceste trei zile ale festivalului a avut in spate o munca de cateva luni de zile. Suntem multumiti de ceea ce s-a facut. Ramane sa vedem ce vom gandi pentru anul viitor, cand vom fi la a X-a editie. Festivalul a crescut. Suntem mari deja”, a declarat primarul Capilnasiu.