Contractul pagubos semnat cu Bechtel va fi reziliat in cateva zile
UMB Spedition a castigat lictitatia lansata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) pentru construirea tronsonului Gilau-Nadaselu, in prelungirea Autostrazii A 3 Campia Turzii – Gilau. UMB a oferit un pret minim de 59 de milioane de euro pentru cei 8,7 km de autostrada, de unde rezulta un cost de aproape sapte milioane de euro pe kilometru. Constructorul are la dispozitie sase luni pentru proiectare si optsprezece luni pentru executare. Cei aproape noua kilometri vor servi drept centura ocolitoare a Munici-piului Cluj – Napoca si leaga de autostrada drumurile DN1 spre Bihor si DN1F spre Zalau si Satu – Mare. Tronsonul Gilau – Nadaselu vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii – Gilau de la intersectia cu DN1, ocoleste Cluj – Napoca prin vest si se opreste in vecinatatea localitatii Nadaselu, intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, a anuntat castigatorul saptamana trecuta, moment in care constructia segmentului a fost atribuita firmei patronate de Umbrarescu. Contractul intre CNADNR si UMB Spedition a fost semnat pe sase ani.
Statul inca trage greul dupa zece ani cu Bechtel
Contractul cu Bechtel privind constructia autostrazii Transilvania va fi reziliat in urmatoarele zile, dupa ce Corpul de Control al premierului va verifica derularea contractului de la data incheierii si pana in prezent. Rezilierea contractului este o chestiune de zile, mai sunt unele detalii de pus la punct in aceasta perioada, a transmis ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova. Tot atunci, Ministrul Sova va iesi in fata in scurt timp pentru a anunta suma pe care o mai are de achitat statul roman companiei americane Bechtel, precizand ca suma a fost stabilita deja. Realitatea.net vorbeste despre 90 de milioane de euro fara TVA, pe care statul ar trebui sa le dea americanilor, reprezentand facturi neplatite in perioada 2009-2010.
Povestea autostrazii Transilvania a inceput in 2003, anul in care proiectul a fost aprobat de Guvern. Lucrarile au inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, si trebuiau executate pana cel tarziu in 2012. Proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent. Singura realizare rezonabila a celor de la Bechtel este tronsonul 2B, Campia Turzii-Gilau, care strabate peste 52 de kilometri in zona judetului Cluj. Aici, un kilometru de autostrada a ajuns sa coste douazeci de milioane de euro.
Procedura de achizitie a contractului de lucrari si ser-vicii pentru proiectarea si construirea tronsonului Cluj Vest (Gilau) – Nadaselu, 8,7 km, a fost demarata in luna august 2012. Contractul este in curs de semnare.