Au trecut doar cateva zile de cand reprezentantii FMI s-au aflat pe plaiul nostru mioritic si au inceput sa toarne la accize, impozite si taxe pe spinarea bietului roman, de nu mai are pe unde sa-si scoata camasa. FMI-ul asta ne crede o colonie, iar el e camatarul care ne poate ridica ori ne poate baga in mocirla. De saltat nu o sa ne salte, pentru ca FMI si Banca Mondiala au ales sa implementeze programe de austeritate, ajustari „corectoare” care au insemnat taieri de salarii, inghetari de pensii, amputari de programe sociale, toate combinate cum spuneam cu majorari de taxe ori noi impozite. Nivelul de trai s-a pabusit, pentru ca „echilibrul si stabilitatea” au fost suportate numai de populatie. Analistii observa, de pilda, ca la indicatia Bancii Mondiale, Romania a spart in trei Calea Ferata (CFR SA, CFR Calatori, CFR Marfa). Rezultatul acestei reforme structurale este insa dezastruos. Trenurile de calatori aduna zilnic sute de minute de intarziere, iar trenurile de marfa stau zile intregi prin gari. Corespunzator, viteza medie la trenurile de calatori a scazut de la 86 de kilometri pe ora in 1998 la 43 de kilometri pe ora in 2012. La trenurile de marfa viteza medie abia atinge 25 de kilometri la ora. Nu este de mirare ca pierderile totalizeaza sute de milioane de euro pe an. Franta si Germania au trenuri care ating 300 de kilometri la ora. Apare, firesc, intrebarea in ce directie merge Romania, ascultand scolareste de indicatiile finantelor internationale. Ce va face Guvernul Ponta? Se va supune neconditionat deciziei creditorilor sai internationali sau va avea accese de independenta, cum a avut si premierul ungar, Viktor Orban? Nu de alta, dar dupa trei ani de programe FMI, Romania si-a consolidat doar pozitia de anexa bananiera a Occidentului, iar perspectivele de crestere sunt aproape inchise.