Problema poligonului Aghires si mutarea acestuia la Crasna, astfel incat sa fie deblocata construirea tronsonului doi al soselei de centura a orasului, este departe de a fi rezolvata.
Dupa ani de zile de negocieri, interventii ale parlamentarilor si autoritatilor locale din Salaj, Ministerul Apararii Nationale (MApN) a acceptat in luna aprilie a acestui an mutarea in Crasna a poligonului Aghires, cu conditia ca autoritatile locale sa suporte costurile acestei mutari. In urma unei intalniri a primarului municipiului Zalau, Radu Capilnasiu, cu ministrul Apararii, Corneliu Dobritoiu, a fost demarata procedura de identificare a proprietarilor terenurilor din imprejurul poligonului Crasna. Conditia esentiala pentru mutarea poligonului Aghires este extinderea poligonului Crasna astfel incat sa corespunda cerintelor actuale ale Armatei. „Facem demersurile necesare pentru a identifica situatia juridica a terenurilor din jurul poligonului Crasna, insa procedurile sunt foarte anevoioase”, sustin oficialii Primariei Zalau. De cealalta parte, primarul comunei Crasna, Pop Emeric, spune ca mai intai trebuie facuta o expertiza pentru evaluarea terenurilor deoarece nu se stie, deocamdata, daca propietarii sunt de acord cu exproprierea. „Am identificat proprietarii si situatia juridica a terenurilor. Sunt o gramada de proprietari. Toti au titluri de proprietate, dar terenurile nu sunt intabulate. Urmeaza sa purtam discutii cu proprietarii”, ne-a declarat Pop Emeric. Pentru a vinde un teren, proprietarul trebuie mai intai sa obtina de la Oficiul de Cadastru extrasul de carte funciara. „Intocmirea documentatiei dureaza intre 5 si 10 zile, iar finalizarea acelui dosar si eliberarea extrasului de carte funciara se realizeaza in circa 21 de zile. Mai exista insa si posibilitatea platii unei taxe de urgenta de 480 de lei pentru terenurile din extravilan si 600 de lei pentru intravilan”, a subliniat Sergiu Panie, directorul Oficiului de Cadastru.

Zalaul nu a scapat de traficul greu
La sfarsitul anului 2010, printr-o investitie a Primariei municipiului Zalau si finantare prin Programul Phare, a fost finalizat primul tronson al soselei de centura, cu o lungime totala de 9,6 kilometri. Realizarea integrala a soselei ocolitoare, varianta Valea Mitii – Aghires – iesire pe Meses, va degreva municipiul Zalau de traficul greu si va permite construirea barajului de retentie pentru protejarea orasului de viituri, in cazul unor ploi torentiale. In momentul de fata, primul tronson de centura reuseste sa preia traficul greu doar de pe ruta Ciucea – Satu Mare, o mare problema fiind insa TIR-urile care strabat municipiul pe directia Cluj Napoca – Satu Mare. In acesti doi ani, de cand a fost dat in folosinta primul tronson al noii centuri, primaria nu a fost nevoita sa efectueze alte lucrari in afara de deszapezire si taiat iarba, „soseaua prezentandu-se in conditii bune”, spun oficialii primariei.