Incepand de duminica, timp de cinci zile, la Paris se desfasoara unul dintre cele mai mari targuri alimentare din Europa, sub conceptul The Art of Dar. Luni au fost lansate o serie de produse traditionale romanesti exclusiviste. The Art of Dar este simbolul excusivitatii, calitatii si rafinamentului care uneste natura si obiceiurile din Transilvania. Mierea de albine de pe Valea Barcaului, sortimentele de gem din zona Tarnava Mare sunt ambalate in recipiente de sticla unicat si decorate cu argint. Exclusivitatea sta in faptul ca ambalajul este realizat de artisti locali (sticlar, tamplar, lacuitor, argintar) dar si numarului lilmitat de produse. L-am contactat telefonic, la Paris, pe Alin Prunean, directorul Fundatiei AGAPIS, fundatie care a deschis in localitatea Valcau de Jos, nu cu mult timp in urma, o minifabrica de produse traditionale, care in aceste zile ii lasa pe parizieni cu ochii larg deschisi, sa nu zic holbati. Spun asta pentru ca, dupa marturisirea lui Prunean, „produsele au fost primite cu aprecieri deosebite, la lansare fiind prezent si ambasadorul Romaniei in Franta, Bogdan Mazuru, care a fost placut surprins de produsele expuse, de promovarea specificului local romanesc. Eu fost aprecieri unanime legate de imbinarea dintre produsele locale, arta, cultura si traditii”. Potrivit directorului Fundatiei AGAPIS cel mai mare interes pentru vizitatorii standului romanesc l-a prezentat mierea cu ciuperci de padure (hribi). Un asemenea produs se vinde cu 365 de euro, primul care a achizitionat un borcan de miere cu hribe a fost un avocat parizian. Dar, pe langa acest sortiment, Fundatia AGAPIS a mai prezentat miere cu chimen, miere cu scortisoara, miere cu prune uscate umplute cu samburi de nuca, miere cu nuca si propolis, miere cu polen si propolis. Toate aceste sortimente au fost produse pe Valea Barcaului, la Valcau de Jos. La ora convorbirii noastre telefonice, Alin Prunean se pregatea pentru a-l intampina pe ambasadorul Romaniei la UNESCO. E si aceasta o dovada ca produsele traditionale romanesti exclusiviste au starnit interes si pot fi un brand atragator.