Festivalul Roman este un concept local care ar fi vrut sa promoveze, la nivel cultural, Zalaul si valorile locale. Anul acesta am avut, dupa cativa ani, un Festival de sine statator, care ar fi trebuit sa aduca un plus de imagine zonei, dar si multi spectatori. Din pacate, nu s-a intamplat asa. Nu mai putem spune ca Festivalul este la inceput si de aceea nu a fost invadat de spectatori. Deja municipalitatea a incercat diferite forme. In timp, Festivalul a fost oragnizat de sine statator, dar si integrat in cadrul Zilelor Cetatii. De fiecare data, s-a pierdut din identitatea Festivalului si scopul final a fost corupt cu mici si bere. Anul acesta, s-a vrut crearea unei identitati proprii si s-a apelat pentru promovarea lui la „specialisti” in publicitate. Am avut aparitii in mass-media nationala, insa efectul a fost mai mic decat in anii precedenti. Poate de vina e tocmai faptul ca pana acum nu a avut continuitate ca Festival si ca locatia manifestarilor a fost mutata, din piata de marmura in gradina Colegiului National Silvania sau la Porolissum. Nici perioada lui de desfasurare nu a fost stabila, de la sfarsitul lunii iulie ajungand, anul acesta, sa fie organizat in luna septembrie. In opt editii, organizatorii nu au reusit sa-si fidelizeze publicul pentru Festivalul Roman. Desi conceptul este unul ofertant, iar experiente similare din alte parti ale tarii arata ca interesul populatiei exista, aici lucrurile se misca cu incetineala melcului. Printre spectatori, in acest week-end, se vorbea despre lipsa de promovare. Alti participanti vorbeau de lipsa de educatie a publicului salajean pentru acest gen de evenimente. Gustul publicului se poate educa, daca exista o promovare eficienta si daca exista continuitate, in timp si spatiu. Deocamdata, tocmai aceste lucruri lipsesc Festivalului Roman.